26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

L’OMS fa l’anunci més esperat: «Serà durant la setmana»

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’OMS dóna un pas més enllà per a conéixer de quina manera va poder sorgir la pandèmia del coronavirus, que ja ha complit un any des del seu inici en la Xina. La novetat és que un equip d’experts internacionals de l’OMS visitarà el país asiàtic esta setmana per a fer una profunda investigació sobre els orígens del coronavirus SARS-CoV-2, generador de la pandèmia de la Covid-19, segons ha assegurat la Comissió Nacional de Sanitat de la Xina.

 

En un breu comunicat en la seua pàgina web, la Comissió Nacional de Sanitat en la Xina tan sols indica que els experts de l’OMS aterraran el pròxim dijous, 14 de gener, en el país asiàtic i que «cooperaran» amb científics xinesos per a resoldre el gran dubte que l’OMS té: com es va originar la pandèmia.

 

Tedros lamenta que la Xina haja posat traves per a la visita de l’OMS

La Comissió no concreta els llocs a on aniran els experts, una visita que en la Xina ha provocat certa polèmica en els darrers dies després que el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, confessara estar «molt decebut» per les dificultats que Pequín estava duent a terme en la investigació, a pesar de que la resposta de les autoritats xineses va ser negar esta classe d’impediments.

 

Alguns experts de l’OMS han començat els seus viatges a la Xina a principis de gener, però Tedros ha denunciat que Pequín no havia «finalitzat els permisos necessaris» per a la seua visita al país asiàtic, que va ser el primer a on va sorgir el primer brot a nivell mundial del virus, localitzat en la ciutat de Wuhan durant les últimes dates de desembre de l’any 2019.

 

Xina assegura que «mai hi ha hagut cap problema de cooperació» 

Els experts que no van poder entrar en la Xina van tornar als seus països de procedència fins que es donessaren totes les condicions legals per a aclarir la situació. Responent al problema, un portaveu de la cancelleria xinesa va afirmar estar davant un «malentès» i va afirmar fa uns dies que «mai hi ha hagut cap problema de cooperació» amb l’OMS i que l’Organització Mundial de la Salut coneixia «perfectament i no era un problema de visats», explicant que les dos parts continuaven preparant la visita al país asiàtic i negociant els dies d’esta.

 

El dirigent de l’OMS havia fet valdre la tasca de Pequín per la seua ajuda en la pandèmia durant l’any 2020, afirmacions que van generar algunes crítiques a Occident, sobretot als Estats Units, a on el govern ha acusat en diferents ocasions a la Xina de ser la principal culpable de l’expansió mundial del coronavirus.

 

L’OMS vol conéixer l’origen de la SARS-CoV-2 i les seues formes de transmissió

Esta visita de caràcter científic, «prioritària» per l’OMS, estaria integrada per científics de diferents organitzacions internacionals procedents de deu països com Estats Units, Japó, Rússia, Regne Unit, Països Baixos, Dinamarca, Austràlia, Vietnam, Alemanya i Qatar.

 

L’objectiu d’esta visita imminent a la Xina és conéixer el teòric origen animal del SARS-CoV-2 i les seues formes de transmissió a les persones. Tot i que la teoria que es tenia fa mesos era que el virus es va propagar a causa d’un mercat de productes frescs i animals en la ciutat de Wuhan, la premsa xinesa ha generat una nova teoria a on afirmen que este brot del virus podria haver estat provocat per aliments congelats procedents d’altres països del món.

 

Finalment, tot i que alguns experts de l’OMS ja van estar en la Xina amb este objectiu en febrer i juliol del 2020, l’organització d’esta investigació no ha acabat d’arribar a bon port en els darrers temps i ha estat envoltada d’un gran secretisme, tant per part de l’OMS com de les autoritats xineses.

Últimes notícies

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.