La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

La Comunitat Valenciana experimentarà este dimarts un lleu descens generalitzat de les temperatures en les seues tres províncies, amb un descens més notable a Castelló. Este canvi és el preludi de l’arribada de tempestes que, segons les previsions meteorològiques, podrien ser localment fortes tant a l’interior com en el litoral de la mitat nord de la regió demà dimecres.

L’Agència Estatal de Meteorologia informa que el dia presentarà intervals nuvolosos que es buidaran en les hores centrals. No es descarten precipitacions ocasionals cap a les últimes hores, principalment en les zones de litoral i prelitoral d’Alacant i València.

Quant al vent, bufarà de direcció nord-est i est amb intensitat moderada en el litoral, sent més fluix en la resta del territori, excepte en l’interior nord de Castelló on este matí predominarà el vent del nord-oest de força moderada.

Pronòstic per a demà dimecres

Per a demà dimecres, el pronòstic indica un cel nuvolós que disminuirà a poc nuvolós en la mitat sud, mentres que la nuvolositat d’evolució diürna es concentrarà a l’interior nord. S’esperen ruixats ocasionals en les àrees de litoral durant la primera mitat del dia, amb possibilitat que estes pluges siguen localment intenses en la mitat nord. A la vesprada, també es preveuen tempestes a l’interior d’esta zona, que podrien ser localment fortes.

Respecte a les temperatures, les mínimes pujaran en el nord de Castelló i es mantindran estables en la resta, mentres que les màximes augmentaran en el litoral de València i descendiran en la resta. El vent bufarà de sud-est moderat en el litoral i fluix a l’interior.

En les últimes 24 hores, les temperatures extremes registrades en les capitals de província han sigut: 33,2 graus com a màxima i 25,8 graus com a mínima a Castelló; 31,0 i 26,1 graus a València; i 32,5 i 26,4 graus a Alacant.

Pronòstic marítim

Quant a l’estat de la mar, les aigües costaneres de Castelló tindran vent de l’est amb força 3 a 4, intensificant-se a nord amb força 4 a 6 durant la nit i amainant a l’est al matí. La mar presentarà marejadilla a maror, amb àrees de forta maror en la matinada i mar de fons del nord-est d’un metre. S’esperen alguns xàfecs.

A València, el vent serà de l’est amb força 3 a 4, augmentant a nord-est amb força 4 a 6 durant la matinada, i baixant en el matí a força 3 a 4 de l’est. La maradja serà temporalment fort, i podrien produir-se xàfecs i tempestes a partir del migdia.

Les aigües costaneres d’Alacant presentaran vent de l’est amb força 2 a 4, intensificant-se a nord-est amb força 4 a 6 de matinada, i estabilitzant-se a força 4 de l’est a la vesprada. La maradja augmentarà a temporalment fort, amb xàfecs i algunes tempestes des del matí.

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.