La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx no és un error, sinó una treta administrativa. Així ho han explicat fonts coneixedores de l’operació, que han assenyalat que no està previst que la base del Valencia Basket dispute la WNBA de 2026, sinó la temporada de 2027 amb la franquícia nord-americana.

La franquícia de Minnesota va anunciar dimecres el fitxatge de la jugadora canària i va donar per fet que s’uniria prompte a l’equip. En la imatge que acompanyava l’anunci es deixava entreveure que l’operació estava pensada per a 2026, cosa que va generar dubtes sobre el seu futur immediat amb el club valencià.

El Valencia Basket, amb el qual Buenavida té contracte en vigor, va matisar ràpidament eixa informació. El club va especificar que el pla acordat és que la tinerfenya se’n vaja a la WNBA en 2027. D’esta manera, la jugadora estarà disponible per a l’inici de la pròxima temporada del conjunt taronja i continuarà sent una peça important en la rotació exterior.

La Federació Espanyola també va intervindre per a aclarir la situació esportiva immediata de Buenavida. L’organisme va indicar que la jugadora no tenia previst abandonar la concentració de la selecció que dirigix Miguel Méndez, que prepara el Mundial que es disputarà en setembre.

Inscripció simultània a la WNBA i a les Lynx

Malgrat totes estes explicacions, este dijous el nom d’Elena Buenavida ha aparegut inscrit tant en la WNBA com en la relació oficial de jugadores de Minnesota Lynx per a la present campanya. Esta aparició ha reforçat la confusió inicial sobre una possible incorporació immediata a la lliga nord-americana.

Segons les mateixes fonts consultades, la situació respon a qüestions administratives internes de la franquícia. Estes fonts han insistit que no està previst que Buenavida forme part de l’equip de manera activa esta temporada. La inscripció tindria més a vore amb la gestió dels seus drets en la lliga que amb la seua participació real en competició.

Així, el full de ruta es manté: Buenavida seguirà lligada al Valencia Basket, participarà en els compromisos amb la selecció espanyola i, si no hi ha canvis, el seu desembarcament efectiu en la WNBA quedarà reservat per a la temporada 2027 amb Minnesota Lynx.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.