Nou detinguts, dos menors, per una brutal agressió en grup a un jove a València

La Policia Nacional ha detingut nou persones, entre elles dos menors, per una agressió en grup a un jove de 20 anys a l’avinguda del Port de València el passat 15 d’agost, que ha acabat hospitalitzat amb ferides d’arma blanca, una brecha al cap per un colp amb un bate de beisbol i diversos impactes de balins al crani, l’esquena i els braços.

Segons ha informat la Jefatura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana, als arrestats se’ls atribuïxen delictes d’homicidi dolós en grau de temptativa, lesions greus i amenaces. Estes qualificacions reflectixen la gravetat dels fets i el risc per a la vida de la víctima.

Dos dels detinguts han passat a disposició judicial. Un d’ells ha ingressat a la presó per orde del jutge, mentres que l’altre ha quedat en llibertat amb càrrecs. La resta dels implicats han sigut posats en llibertat després de declarar en comissaria, a l’espera de ser cridats per l’autoritat judicial.

Els fets van tindre lloc de matinada en via pública, en una zona transitada de l’avinguda del Port. La víctima es trobava amb el seu germà i dos amics quan, segons la investigació, un grup de jóvens encaputxats es va acostar corrent cap a ells proferint amenaces i amb clara intenció d’agredir-los.

Davant esta situació, el grup agredit va decidir fugir corrent per a evitar l’enfrontament directe. No obstant això, els agressors van iniciar una persecució pels voltants de la zona, augmentant el clima de tensió i perill per als jóvens.

En un moment de la fugida, el germà de la víctima va aconseguir despistar els perseguidors amagant-se darrere d’uns contenidors. Esta maniobra li va permetre evitar els colps, però va deixar el jove de 20 anys més exposat a l’atac.

Finalment, els agressors van aconseguir donar-li caça i, segons la Policia, van començar a atacar-lo per l’esquena amb una arma blanca. A més, també li van colpejar el cap amb un bate de beisbol, provocant-li una brecha important i altres lesions.

L’atac va deixar el jove estès a terra, amb múltiples ferides sagnants i en una situació greu. Mentre la víctima romania al sòl, els autors van fugir ràpidament pels voltants, allunyant-se del lloc dels fets abans de l’arribada de les patrulles.

Resposta policial i investigacio

Diverses dotacions de Policia Nacional i de Policia Local es van desplaçar fins al punt de l’agressió després de rebre l’avís. Els agents van atendre en un primer moment el jove ferit i van garantir la seguretat de la zona per a facilitar el treball dels sanitaris.

Els servicis d’emergències sanitàries van estabilitzar la víctima in situ i posteriorment la van traslladar a un hospital de València. Allí ha sigut atesa per les ferides d’arma blanca, el colp al cap amb el bate de beisbol i els impactes de balins en distintes parts del cos.

Paral·lelament, els agents del Grup d’Homicidis de la Policia Nacional van iniciar una investigació per a identificar els autors de l’agressió. Les perquisicions es van centrar tant en la zona concreta de l’avinguda del Port com en el recorregut de fugida dels agressors.

Durant la inspecció ocular, els investigadors van localitzar i van arreplegar el carregador d’una pistola d’aire comprimit. Segons les investigacions, esta arma ha sigut utilitzada per un dels participants en l’agressió i formava part de l’arsenal emprat pel grup.

Sobre esta base i altres indicis recollits, la Policia va aconseguir identificar les persones sospitoses d’haver participat en els fets. Estes identificacions han sigut clau per a poder ordenar les posteriors detencions.

Les detencions es van produir als pocs dies de l’agressió, una vegada contrastats els indicis contra cadascun dels presumptes implicats. Segons la Jefatura Superior, tots ells han sigut imputats per delictes d’homicidi dolós en grau de temptativa, amenaces i lesions.

Ara, la investigació judicial continuarà per a aclarir amb detall el paper de cada un dels detinguts. També es determinarà si hi havia una planificació prèvia de l’atac o si es va produir de manera espontània, així com el possible mòbil de l’agressió.

Últimes notícies

Dihuit hores d’avís roig per pluges torrencials a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des d’aquesta vesprada dihuit hores d’avís roig per pluges torrencials, amb fins a 250 l/m2 en dotze hores, tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent, especialment a Castelló i al litoral de València.

Es-Alert per nivell roig de pluges a Castelló i València: què has de fer

La Generalitat ha activat un Es-Alert per nivell roig de pluges a partir de les 18.00 hores a l’interior nord i litoral de Castelló i al litoral de València, i demana evitar desplaçaments i allunyar-se de barrancs i cursos d’aigua.

Aemet eleva a roig l’avís per fortes pluges a la costa de Castelló i València des de les 18 h

Aemet ha activat l’avís roig per pluges intenses des de les 18 hores al litoral i interior nord de Castelló i al litoral de València, on es podrien acumular fins a 90 litres en una hora i 250 en dotze hores.

Més de 224.000 lloguers es podrien prorrogar a la Comunitat Valenciana fins a 2028

El decret de pròrroga extraordinària de dos anys dels contractes de lloguer permetria allargar 224.372 arrendaments a la Comunitat Valenciana, segons càlculs de Sumar, que xifra en més de 1,89 milions els contractes beneficiats a tot Espanya.

Octubre comença amb fortes pluges i tronades torrencials a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana estrena octubre amb un avís per ruixats molt forts, tronades, granís i ratxes de vent molt intenses, que es poden repetir divendres, sobretot a les comarques de Castelló i València.

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.