A partir de les 18 hores d’este dimarts, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a nivell roig l’avís per fortes pluges al litoral i a l’interior nord de la província de Castelló, així com al litoral de València, davant la previsió d’acumulacions molt intenses en poques hores.
L’avís roig per pluges
Segons ha informat Aemet, en les zones afectades es poden arribar a acumular fins a 90 litres per metre quadrat en tan sols una hora. A més, el pronòstic indica que el total pot arribar fins als 250 litres per metre quadrat al llarg de dotze hores, fet que suposa una situació de risc molt elevat.
L’avís roig és el màxim nivell de perill meteorològic i s’activa quan es preveuen fenòmens extrems amb un impacte potencial molt greu. En este cas, Aemet considera que la intensitat i la persistència de les pluges poden provocar greus problemes, especialment en zones costaneres i en punts baixos on es produïxen habitualment inundacions.
Recomanacions i precaucions
Esta situació obliga a extremar les precaucions en la mobilitat, sobretot a partir de la vesprada, quan s’espera la fase més activa de l’episodi. Les acumulacions previstes en tan poc de temps poden saturar el sistema de drenatge urbà i rural i provocar crescudes sobtades en barrancs i petits cursos d’aigua.
Encara que l’avís se centra en el litoral i en l’interior nord de Castelló i en el litoral de València, el fenomen pot tindre efectes també en comarques pròximes. Per tant, es recomana seguir en tot moment les actualitzacions d’Aemet i dels servicis d’emergència, i evitar desplaçaments innecessaris durant les hores de major intensitat de pluja.






