Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per Minnesota Lynx, actual líder de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que, segons ha precisat el club valencià, entrarà en vigor l’estiu de 2027.

Valencia Basket ha felicitat Buenavida per este pas en la seua trajectòria esportiva. Al mateix temps, ha puntualitzat en un missatge a les seues xarxes socials que l’acord amb la franquícia nord-americana no correspon a 2026, sinó a 2027, una informació que Minnesota Lynx no ha detallat en el seu anunci inicial.

Què és un contracte de desenvolupament a la WNBA

Els contractes de desenvolupament permeten als equips de la WNBA ampliar fins a dues jugadores més la seua plantilla de dotze fitxes sense que computen en el límit salarial. No obstant això, les jugadores amb este tipus d’acord només poden disputar un màxim de dotze partits de lliga regular.

Este format d’acord dona experiència i visibilitat a jugadores joves en la millor lliga del món. A la vegada, els equips conserven flexibilitat salarial per a completar els seus rosters principals sense comprometre’s a llarg termini.

Trajectòria de Buenavida amb Valencia Basket

Tinerfenya de 22 anys, Buenavida va arribar al Valencia Basket en 2022. Des de llavors ha anat guanyant pes en la rotació fins a convertir-se, en l’última campanya, en una peça clau en el conjunt taronja que ha conquistat la Copa de la Reina i la Lliga Femenina.

La seua progressió s’ha reflectit tant en l’àmbit ofensiu com en el defensiu. Ha aportat punts, intensitat i capacitat per a generar joc exterior, factors que han cridat l’atenció de Minnesota Lynx.

La jugadora forma part també de la selecció espanyola absoluta. És una de les 21 convocades per Miguel Méndez per a preparar el Mundial d’Alemanya de setembre i es troba actualment concentrada amb l’equip estatal per a eixa cita internacional.

Altres jugadores de Valencia Basket a la WNBA

La presència de Buenavida reforça el pes del Valencia Basket en la WNBA. En esta edició de la lliga nord-americana ja han participat dues jugadores amb contracte amb el club taronja.

Alicia Flórez ha competit amb Washington Mystics, amb qui també va firmar inicialment un contracte de desenvolupament abans de consolidar la seua presència. Per la seua part, Raquel Carrera joga en New York Liberty, un altre dels equips potents de la competició.

A més, una excompanya de Buenavida al Valencia Basket, Awa Fam, amb qui va compartir també cessió al Lointek Gernika, milita actualment en Seattle Storm. Fam està ja desvinculada del club valencià, però continua en la WNBA, fet que evidencia el creixent aparador internacional de les jugadores formades o consolidades a València.

L’acord de Buenavida amb Minnesota Lynx per a 2027 confirma esta tendència i projecta a mitjà termini una nova presència destacada del Valencia Basket en la lliga femenina estatunidenca.

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.