Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

Ejemplo de shortcode con estilo
El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

El president executiu d’Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat este dilluns a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i afrontar unes crisis energètiques que, segons ha indicat, es repetixen cada dos anys i ‘posen de manifest la vulnerabilitat de la Unió Europea’.

Sánchez Galán ha participat en la sessió plenària del Congrés Eurochambres, que se celebra fins dimarts al Palau de la Música de València, on ha remarcat el pes estratègic del sector energètic per al futur de l’economia europea.

‘Pocs sectors són tan rellevants en Europa en este moment per a mantindre la competitivitat estratègica de l’economia com l’energètic’, ha assegurat el màxim responsable d’Iberdrola davant representants empresarials europeus.

Electrificació i estabilitat reguladora

El president de la companyia ha argumentat que l’electrificació és ‘una bona possibilitat per a augmentar la competitivitat‘ i ha destacat que la Unió Europea ha convertit la electricitat ‘en la pedra angular de la seua política energètica’.

Segons ha explicat, a Europa ‘s’està plantejant la necessitat d’aconseguir l’autosuficiència’ i ja s’observen esforços per accelerar la inversió en generació i crear més capacitat d’emmagatzematge.

No obstant això, ha recordat que el 60 % del consum energètic europeu encara és importat, sobretot en forma de petroli i gas, fet que considera insostenible a mitjà termini. Per això, ha instat a adoptar ‘un nou model per a trencar la nostra dependència‘.

En esta línia, ha subratllat la importància de garantir ‘una vertadera estabilitat reguladora, previsibilitat i Estat de dret’ per atraure capital. ‘Si canviem les normes en els països europeus i no oferim estabilitat ni previsibilitat, crec que els diners no fluiran cap a Europa, sinó que es dirigiran a altres llocs’, ha advertit.

La importància de les xarxes elèctriques

Sánchez Galán ha definit les xarxes com ‘la columna vertebral‘ de l’electrificació, perquè permeten connectar noves indústries, integrar més capacitat de generació i aplicar solucions digitals basades en intel·ligència artificial.

Malgrat este paper clau, ha advertit que a Europa no s’estan fent les inversions en xarxes que ‘les necessitats actuals ja exigixen’. Davant d’esta situació, ha instat a canviar el model i ‘anticipar-nos en matèria de xarxes i inversions per a impulsar l’electrificació’.

‘Cal crear incentius, agilitzar la concessió de permisos i millorar la planificació i la coordinació’, ha continuat el president d’Iberdrola, que ha considerat ‘vital superar els 27 processos individuals i avançar cap a una planificació europea única’.

Més grandària per a competir

Durant la seua intervenció, Sánchez Galán també ha repassat la trajectòria d’Iberdrola, que enguany celebra el seu 125 aniversari, i ha remarcat que la companyia actual és ‘el resultat de fusions de xicotetes empreses’.

En este context, ha defensat que, en el món actual, ‘la grandària és crucial‘ i que ‘per a ser més competitiu, és necessari aconseguir l’escala més gran possible’.

‘De lo contrari, no es pot competir donada la magnitud de les inversions que exigix el nostre sector’, ha apuntat, abans d’assenyalar que el seu objectiu és ‘continuar creixent, continuar aportant valor’ i, al mateix temps, ‘contribuir a crear un món més just, solidari i sostenible en tots els països onde operem’.

Fragmentació europea i domini en intel·ligència artificial

En la mateixa trobada, l’ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit sobre els riscos de la fragmentació europea i les seues conseqüències en el teixit econòmic i tecnològic.

Letta ha comparat la dimensió del sistema bancari europeu amb el nord-americà i ha posat un exemple gràfic: ‘Hui en dia, el major banc europeu té una dimensió equivalent a una huitena part del major banc estatunidenc; és a dir, el banc estatunidenc més gran és huit vegades més gran que l’europeu’.

Per a ell, esta situació ‘ha impedit crear empreses financeres europees’ d’una escala suficient. ‘La conseqüència és que tot s’està americanitzant’, ha assenyalat, i ha citat el cas de la intel·ligència artificial, ‘una ferramenta en la qual el predomini estatunidenc marca el nostre dia a dia’.

Últimes notícies

El port d’Alacant dispara el trànsit de mercaderies quasi un 23% fins a agost

El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.

PortCastelló dissenya noves excursions per a creuers de luxe en la província

La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.

Anticorrupció denuncia el subdelegat del Govern per la seua promoció a l’Ajuntament de Canet

La Fiscalia Anticorrupció ha denunciat el subdelegat del Govern en València, José Rodríguez Jurado, per possibles irregularitats en el seu ascens com a funcionari a l’Ajuntament de Canet d'En Berenguer. L’alcaldessa de València, María José Catalá, exigeix explicacions a la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Mor atropellada una dona de 30 anys a l’avinguda Mestre Rodrigo de València

Una dona de 30 anys ha mort este dijous atropellada a l’avinguda Mestre Rodrigo de València després de baixar del seu vehicle estacionat.

Arxiven la denúncia de l’alcalde d’Elx per la difusió de l’adreça de casa seua

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.

El Levante busca trencar la seua pitjor ratxa recent en un camp maleït

El Levante visita este divendres Riazor per enfrontar-se a un Deportivo en forma de LaLiga EA Sports, ambdós equips sumits en dinàmiques sense victòries i amb urgències per reaccionar. Luís Castro alerta del potencial gallec i admet els problemes del seu equip fora de casa i les baixes per lesió.

Ford Almussafes aturarà la producció de vehicles fins a novembre per l’ERTO

La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.

El TSJCV tomba la querella contra Pérez Llorca per la invitació a la final del Mundial

El TSJCV ha decidit no admetre a tràmit la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per la invitació per a assistir a la final del Mundial de Futbol de 2026 a Nova York, en considerar que el regal d’una entrada és una pràctica socialment admesa i que la denúncia es basa en meres especulacions.