El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit mantindre vigent la gestora que dirigix el partit a la Comunitat Valenciana i encara no ha convocat el congrés autonòmic, mentres ha posat l’exportaveu d’UPN Sergio Sayas al front de la gestora de Navarra després de la dimissió dissabte del president del partit en esta comunitat, Javier García.

Segons han informat fonts del PP, la junta directiva nacional celebrada este dilluns no ha abordat encara si Sayas serà el candidat popular a les pròximes eleccions autonòmiques de Navarra. Les mateixes fonts han indicat que en la reunió no s’ha tractat la qüestió de candidats en cap territori.

En este mateix sentit, han remarcat que tampoc s’ha debatut si Juanfran Pérez Llorca, president de la Generalitat Valenciana, serà finalment el candidat del PP a la Comunitat. Pérez Llorca no ha participat en la trobada de la direcció nacional, ja que este dilluns s’ha celebrat l’últim debat de política general de la legislatura a les Corts.

Les fonts consultades han eixit al pas d’informacions aparegudes en alguns mitjans, que parlen d’un suposat dosier confidencial que qüestionaria la candidatura de Pérez Llorca. Sobre este document, han afirmat que no tenen constància de la seua existència.

Congressos pendents en diverses autonomies

La junta directiva nacional del PP ha acordat la celebració de cinc congressos autonòmics. Estos congressos corresponen a les organitzacions de Galícia, Madrid, Cantàbria, Múrcia i Canàries. A més, ha fixat també setze congressos provincials, entre ells els de les províncies gallegues, així com els del País Basc i Catalunya.

L’any que ve se celebraran eleccions autonòmiques en deu comunitats autònomes, a més de Ceuta i Melilla. En este context, al PP encara li queden candidats per confirmar en diversos territoris, entre ells la Comunitat Valenciana, on continua la gestora i no hi ha data per al congrés autonòmic.

Últimes notícies

La temporada 2026-2027 de Les Arts arranca amb una nova ‘Carmen’ de Ted Huffman

El Palau de les Arts Reina Sofía alça este divendres el teló de la temporada 2026-2027 amb una nova producció de ‘Carmen’ de Georges Bizet, dirigida escènicament per Ted Huffman i amb direcció musical de Michele Spotti.

Un jutjat investiga l’alcalde de Villena i la directora del museu pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha obert diligències pel robatori del Tresor de Villena contra l’alcalde, Fulgencio Cerdán, i la directora del museu Muvi arran d’una denúncia per danys per imprudència.

Les acampades per la crisi de la vivenda s’estenen per diverses ciutats d’Espanya

Activistes han iniciat acampades en places cèntriques de ciutats com Madrid, València, Barcelona o Sevilla per denunciar la crisi de la vivenda i donar suport a la mobilització de la Puerta del Sol.

Quasi la mitat de majors veu difícil accedir a ajuda psicològica

Un estudi del Observatorio Social de la Fundación 'la Caixa' revela que el 45 % de les persones de 60 a 75 anys veu difícil accedir a recursos de salut mental, amb més obstacles percebuts en el tram de 60 a 64 anys i un gran desconeixement de les línies telefòniques d’ajuda.

Més de 23.000 signatures reclamen a Les Corts aules climatitzades tot l’any

Famílies i direccions de centres han registrat en Les Corts una ILP avalada per més de 23.000 signatures per a exigir un pla estable de climatització sostenible en totes les aules. Critiquen les ajudes autonòmiques actuals, que consideren curtes i repartides de manera aleatòria.

Bernabé reclama una confrontació total contra la violència de gènere i critica que es negocie

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, defensa una resposta ferma contra la violència de gènere i critica que es convertisca en moneda de canvi política davant els últims crims masclistes.

Bernabé alerta que no li sorprendria un dosier del PP sobre Pérez Llorca

Pilar Bernabé assegura que no li sorprendria que el PP tinguera un dosier sobre Juanfran Pérez Llorca i advertix que, si actuen així entre ells, poden fer-ho també amb la resta.

El PP vol retirar el model de finançament autonòmic i obrir un nou debat multilateral

El PP ha proposat en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana retirar la proposta actual de finançament autonòmic i obrir un nou procés multilateral, a més de reclamar més inversions contra episodis de pluges extremes i reforç de la seguretat a la costa valenciana.