Pérez Llorca anuncia 55 mesures per a mantindre el canvi polític a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Juanfran Pérez Llorca defensa al debat de Política General l’estabilitat del seu Consell amb Vox i anuncia 55 mesures per a consolidar el canvi iniciat en 2023, amb un fort accent en sanitat, habitatge i fiscalitat.

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en el debat de Política General l’estabilitat del seu Consell amb Vox i ha anunciat 55 mesures per a consolidar el canvi polític iniciat en 2023, amb un paquet que inclou un pla sanitari de 2.459 milions d’euros, ajudes al lloguer per 60 milions i noves deduccions fiscals.

Durant este últim debat de Política General de la legislatura, Pérez Llorca ha repassat els avanços que, segons ha dit, ha aconseguit en deu mesos al capdavant del Consell. Ha citat àmbits com la vivenda, la sanitat, la fiscalitat, els servicis socials, l’educació o les infraestructures.

Al mateix temps, ha denunciat que eixe treball s’ha fet, en les seues paraules, ‘amb una mà lligada a l’esquena’ i ‘castigats’ per un Govern central que ha definit com ‘rehén dels separatistes i incapaç de presentar pressupostos, legislar i, com hem vist en Ceuta, ni tan sols defendre la integritat territorial d’Espanya’.

Un pla sanitari de 2.459 milions i ajudes al lloguer

En un discurs d’unes dos hores, el president ha detallat algunes de les principals iniciatives previstes. Ha anunciat el ‘Pla Avancem Salut’, dotat amb 2.459 milions d’euros per a reforçar la sanitat pública valenciana, que ha presentat com una de les grans apostes de la legislatura.

En l’àmbit educatiu, ha avançat un pla específic de reforç de les assignatures de Matemàtiques i Llengua. També ha promés ampliar les places concertades en residències i reconéixer com a famílies nombroses aquelles amb dos fills, la qual cosa, ha apuntat, implicarà nous beneficis socials i fiscals.

En matèria d’habitatge, Pérez Llorca ha anunciat ajudes al lloguer per import de 60 milions d’euros. A més, ha explicat que la Generalitat pagarà un segur per a propietaris de vivendes buides que les lloguen a preus assequibles i ha avançat que s’ampliarà fins als 50 anys el límit d’edat per a accedir a l’aval de l’Institut Valencià de Finances (IVF).

El cap del Consell ha vinculat estes mesures amb casos concrets. Ha citat el de Maricarmen, una dona de 87 anys desnonada de sa casa a Madrid, que al seu juí ‘reflectix el fracàs de les polítiques de l’esquerra’, perquè considera que ‘ha sigut una víctima de les polítiques de Pedro Sánchez amb l’ajuda de Compromís’.

Pérez Llorca també ha anunciat noves deduccions fiscals. Ha assegurat que baixar impostos ‘no és ideologia’ sinó ‘aritmètica’, i ha avançat un pla estratègic de turisme, una llei de suport a empreses emergents i 200 milions d’euros per a obres contra inundacions i millora del cicle integral de l’aigua, incloent-hi mesures específiques per a la recuperació després de la dana de 2024.

Defensa de l’estabilitat amb Vox i crítica al Govern central

El president ha obert la seua intervenció mostrant el seu ‘sentiment de suport, solidaritat, acompanyament i empatia’ amb les víctimes de la dana de 2024. Després, ha reivindicat ‘l’estabilitat institucional, política i pressupostària’ que, segons ha remarcat, han sabut preservar amb el suport de Vox, al qual ha agraït ‘l’altura de mires que ha tingut’.

‘Hem dialogat, pactat i arribat a acords que han permés treballar pel conjunt dels valencians, li pese a qui li pese’, ha afirmat. Ha insistit que la gestió ‘no necessita abusar de proclames ni de retòrica’, sinó basar-se en ‘resultats mesurables’, i que això ‘passa per aportar solucions efectives als problemes reals’.

En este repàs, ha desglossat les principals mesures impulsades en estos deu mesos i ha avançat el seu projecte de futur. Ha defensat una Comunitat Valenciana ‘que cuide’, on ‘cada persona puga construir el seu projecte de vida’, que ‘produïxca, compita i prospere’, que siga ‘segura i preparada’ i que tinga ‘veu pròpia’.

‘El canvi que el Partit Popular va prometre en 2023 continua sense desviar-se ni fer un pas arrere’, ha sostingut. Les 55 accions anunciades, ha dit, són ‘reals, amb pressupost i calendari’, en contraposició als ‘power points’ i ‘maquetes’ que ha atribuït a l’anterior govern del Botànic.

Pérez Llorca ha reivindicat també que la central nuclear de ‘Cofrentes no es tanca’. A més, ha apostat per ‘una cultura sense etiquetes’ i ‘patrimoni de tots, no d’uns pocs’, i ha afirmat que només hi ha ‘un projecte polític que pot garantir el futur, la llibertat i la seguretat elegides pels valencians en 2023’, que ha identificat com ‘el projecte del PP’.

Reclamacions a Madrid per aigua, finançament i infraestructures

Una part destacada del discurs s’ha centrat en les relacions amb el Govern d’Espanya. El president ha tornat a denunciar el ‘maltractament i el menyspreu’ que, al seu parer, patix la Comunitat Valenciana en qüestions com l’aigua, la financiació i les infraestructures.

Ha parlat de ‘boicot’ a l’autogovern dels valencians i ha reclamat ‘respecte’ per als senyals d’identitat de la Comunitat. També ha retret la falta de Pressupostos Generals de l’Estat, els retalls d’aigua del transvasament Tajo-Segura i la falta de compromís, segons ell, amb la reconstrucció després de la dana de 2024.

En finançament autonòmica, ha exigit una reforma del sistema que siga ‘justa i no mirant només pels interessos de Catalunya’. Ha reclamat, igualment, un fons de nivellació transitori i el pagament pendent per l’atenció sanitària a desplaçats i per la dependència.

‘És desolador pensar tot el que s’hauria pogut fer si el Govern central haguera tingut més sensibilitat i voluntat de diàleg amb la Comunitat Valenciana’, ha lamentat. Tot i això, ha assegurat que continua ‘tenint la porta oberta i la mà estesa per a solucionar els problemes dels valencians’.

Últimes notícies

El càncer de mama és el tumor més diagnosticat entre dones valencianes

L’Associació Espanyola Contra el Càncer en València destaca que el càncer de mama és el tumor més freqüent en dones a la Comunitat Valenciana, sobretot entre 45 i 54 anys, i reclama atenció integral més enllà del tractament mèdic.

El port d’Alacant dispara el trànsit de mercaderies quasi un 23% fins a agost

El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.

PortCastelló dissenya noves excursions per a creuers de luxe en la província

La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.

Anticorrupció denuncia el subdelegat del Govern per la seua promoció a l’Ajuntament de Canet

La Fiscalia Anticorrupció ha denunciat el subdelegat del Govern en València, José Rodríguez Jurado, per possibles irregularitats en el seu ascens com a funcionari a l’Ajuntament de Canet d'En Berenguer. L’alcaldessa de València, María José Catalá, exigeix explicacions a la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Mor atropellada una dona de 30 anys a l’avinguda Mestre Rodrigo de València

Una dona de 30 anys ha mort este dijous atropellada a l’avinguda Mestre Rodrigo de València després de baixar del seu vehicle estacionat.

Arxiven la denúncia de l’alcalde d’Elx per la difusió de l’adreça de casa seua

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.

El Levante busca trencar la seua pitjor ratxa recent en un camp maleït

El Levante visita este divendres Riazor per enfrontar-se a un Deportivo en forma de LaLiga EA Sports, ambdós equips sumits en dinàmiques sense victòries i amb urgències per reaccionar. Luís Castro alerta del potencial gallec i admet els problemes del seu equip fora de casa i les baixes per lesió.

Ford Almussafes aturarà la producció de vehicles fins a novembre per l’ERTO

La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.