Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat en els primers set mesos de 2026 un total de 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana perquè puguen comprar la seua primera vivenda. Estes garanties financeres, per un import global superior als 39 milions d’euros, han permés l’adquisició de 1.812 immobles amb un valor conjunt que supera els 260 milions d’euros.

Segons ha informat el Consell, el programa d’avals gestionat per l’Institut Valencià de Finances (IVF) permet accedir a finançament bancari de fins al 100 % del preu de la vivenda. El mecanisme consistix a cobrir una part del cost perquè la banca concedisca els préstecs a jóvens que, d’altra manera, tindrien dificultats per a aportar l’entrada necessària.

El programa de garanties de l’IVF, posat en marxa en 2024, ha beneficiat des d’aleshores més de 5.000 jóvens mitjançant 3.500 operacions d’aval. Estes xifres inclouen tant la primera edició del pla, entre 2024 i 2025, com la convocatòria actual de 2026.

Distribució per províncies i perfil de les vivendes

Les 1.812 operacions d’aval aprovades en 2026 faciliten l’accés a finançament per a la compra de 1.087 vivendes en la província de València. A la província d’Alacant s’han adquirit 514 immobles i a Castelló, 211, segons les dades facilitades per la Generalitat.

El preu mitjà de les vivendes comprades amb estos avals se situa en 143.772 euros. Es tracta tant de vivendes noves com usades. Poden ser de venda lliure o de protecció pública de promoció privada, sempre que es destinen a domicili habitual dels beneficiaris.

En la convocatòria de 2026, el programa s’adreça a persones d’entre 18 i 45 anys. No obstant això, s’ha flexibilitzat el límit d’edat per a residents en municipis afectats per la DANA del 29 d’octubre de 2024, que poden accedir-hi senza restricció per anys.

Més de 5.000 jóvens beneficiats des de 2024

Durant els mesos transcorreguts de 2026 ja s’ha superat el nombre d’avals concedits en la primera edició del programa. Aquella primera convocatòria va estar vigent entre juny de 2024 i desembre de 2025 i va tancar amb 1.681 avals aprovats.

En canvi, només en els set primers mesos de 2026 s’han aprovat ja 1.812 avals, la qual cosa reflectix un increment notable de la demanda. En conjunt, des de la posada en marxa de la línia, 5.189 jóvens de la Comunitat Valenciana s’han beneficiat del programa, a través de 3.493 operacions. L’import total avalat s’acosta als 62 milions d’euros.

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha destacat l’acollida del pla i l’impacte sobre l’emancipació juvenil. Segons ha assenyalat, la forta demanda per a acollir-se a este Programa de Garanties de l’IVF per a la compra de vivenda ‘és un exemple de política real i efectiva centrada en les persones que està permetent que milers de jóvens puguen accedir al seu primer immoble i desenvolupar el seu projecte de vida’.

Entre les novetats introduïdes en l’edició de 2026 destaca la possibilitat d’aval fins al 20 % del preu de la vivenda. Açò permet que, sumant el préstec hipotecari i la garantia de l’IVF, el finançament arribe fins al 100 % del valor de l’immoble, sense que el comprador haja d’aportar una entrada elevada.

A més, s’ha ampliat el preu màxim de les vivendes que poden acollir-se al programa. El límit ha passat de 277.000 a 311.000 euros, amb l’objectiu d’ajustar-lo a l’evolució dels preus que marca el mercat immobiliari. Segons remarca la Generalitat, este canvi facilita que més operacions entren dins dels requisits econòmics establits.

El Govern valencià també ha ampliat la xarxa d’entitats financeres col·laboradores, per a oferir més opcions de banc a les persones interessades. Esta ampliació fa més senzill que els sol·licitants troben una entitat pròxima i amb condicions adaptades al programa.

Els avals són completament gratuïts, tant per als jóvens que hi participen com per a les entitats financeres col·laboradores. La tramitació es realitza de manera telemàtica, directament davant l’IVF a través de la seua seu electrònica, fet que agilitza els terminis i evita desplaçaments innecessaris.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.