27.6 C
València
Dimarts, 24 juny, 2025

Aemet activa l’avís roig per pluges al litoral de la província de Valencia este dimecres i dijous

Demana molta precaució i evitar desplaçaments

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a roig l’avís per pluges a tot el litoral de la província de Valencia per a este dimecres i dijous, amb probabilitat de precipitació acumulada de fins a 180 litres per metre quadrat (l/m2) en apenes 12 hores.

L’alerta està activa des de les 21.00 hores d’este dimecres i fins a les 12.00 hores del dijous i el moment de major “adversitat” meteorològica serà de matinada, segons la previsió d’Aemet. Els majors acumulats seran més probables en zones del litoral i podrien acumular-se en unes quatre o cinc hores.

Aemet advertix que el perill és “extrem” i de la possibilitat que es produïsquen desbordaments de lleres i inundacions. Davant d’esta situació, demana molta precaució i evitar els desplaçaments.

Este nou temporal provocat per una DANA pot produir pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània, segons Aemet. De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen també avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

Concretament, es podrien superar els 180 litres per metre quadrat (l/m2) en menys de dotze hores, amb possibles tempestes molt intenses en lapses de temps inferiors. Això implica la possibilitat que es produïsquen desbordaments i algunes inundacions, per la qual cosa Aemet ha instat a tenir molta precaució.

Últimes notícies

Avís groc per temperatures màximes de 38° en litoral i interior sud de València este dimecres

L'Agència Estatal de Meteorologia activa avís groc a València per temperatures màximes de fins a 38 graus en el litoral i l'interior sud de la província.

Els Arts clausura el cicle de dansa amb la tragèdia ‘Romeo i Julieta’ de Jean-Christophe Mallot

El Palau de les Arts de València presenta 'Romeo i Julieta', la coreografia de Jean-Christophe Mallot per als Ballets de Montecarlo, amb quatre funcions del 26 al 29 de juny.

Sant Joan a València: 193 Atencions Mèdiques i Gran Activitat Policial a les Platges

La nit de Sant Joan a València va deixar 193 atencions mèdiques, principalment per ferides i intoxicacions, amb un ampli desplegament policial i neteja de platges.

22 pacients de Psiquiatria seguixen a l’Hospital Clínic després d’incendi en La Fe de València

Un incendi intencionat en la planta de Psiquiatria de l'Hospital La Fe de València va deixar una víctima mortal i va traslladar a 22 pacients a l'Hospital Clínic, on romanen ingressats.

La Fiscalia investiga actes vandàlics contra el col·lectiu LGTBI a Gandia en cas de delictes d’odi

La Fiscalia ha obert diligències penals després de la denúncia per actes vandàlics i missatges d'odi contra l'exposició LGTBI a Gandia, impulsada pel PSPV-PSOE.

Carlos Mazón aborda amb agents socials el finançament i la importància del diàleg social en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es reunix amb patronal i sindicats per a discutir el finançament autonòmic i el respecte al diàleg social en la Comunitat Valenciana.

La Nit de Sant Joan a València deixa 193 atencions principalment per ferides i cremades

La celebració de la Nit de Sant Joan 2025 a les platges de València va finalitzar amb 193 atencions mèdiques, destacant intoxicacions, cremades i ferides, sense incidents greus.

Exinspector de Policia a València és jutjat per incitar al racisme i la violència contra immigrants

L'Audiència Provincial de València jutja a un exinspector de Policia per vincular immigració amb delinqüència i fomentar la violència contra migrants, amb una pena sol·licitada de tres anys de presó.