24.6 C
València
Divendres, 13 juny, 2025

Detingut un home armat que amenaçava amb matar a la seua dona i exhibia un destral i un matxet en Benimàmet

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 33 anys que suposadament anava armat, amenaçava amb matar a la seua dona i va rebre als agents empunyant un destral i un matxet, al mateix temps que es va negar, en múltiples ocasions, a llançar-los al sòl. La Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) va aconseguir reduir-ho i desarmar-ho en un moment de descuit, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

Gràcies a l’actuació policial, la dona no va patir cap lesió. Els fets van ocórrer el 7 d’abril a la vesprada, quan un indicatiu de seguretat ciutadana va ser requerit per la Sala 091 a un domicili de la pedania valenciana de Benimàmet, després de rebre la trucada d’un home que manifestava haver disparat amb un arma de foc a la seua dona però que havia “fallat” i que amenaçava amb matar-la si no acudien a detenir-li.

- Advertisement -Telegram València Diari

Immediatament els policies es van desplaçar al lloc, on van ser rebuts per l’home, que en aquest moment anava armat amb un destral i un matxet “de grans dimensions”, que esgrimia “de forma amenaçadora”. Els agents li van demanar que llançar les armes al sòl, però es va negar a fer-ho.

Front a la seua resistència, els agents van agafar les seues armes reglamentàries i li van avisar per segona i tercera vegada perquè deposara la seua actitud, encara que va fer cas omís als requeriments. Davant de la situació de perill, van acudir en suport agents de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) de la Policia Nacional, que van aconseguir reduir i desarmar al presumpte agressor “en un moment de descuit“.

Una vegada detingut, els agents van comprovar l’estat de salut de la dona, que es trobava “il·lesa i fora de perill”. Amb la ràpida actuació policial, van evitar que aquest individu complira les seues amenaces.

L’arrestat, de nacionalitat espanyola i amb antecedents policials, va passar a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat a agent de l’autoritat.

Últimes notícies

Vaga de metges en la Comunitat Valenciana aconseguix un seguiment pròxim al 90%

La vaga convocada pel sindicat CESM en la Comunitat Valenciana aconseguix un seguiment pròxim al 90%, amb alts nivells de participació a Castelló, Alacant i València.

Compromís exigix una investigació després de considerar insuficients les explicacions de Sánchez pel cas Koldo

Joan Baldoví, síndic de Compromís en Les Corts Valencianes, qualifica d'insuficients les explicacions del president Pedro Sánchez després de la dimissió de Santos Cerdán per corrupció i demana una investigació en profunditat.

Consum incrementa un 6% la compra de creïlla nacional i aposta pel producte de proximitat

La cooperativa Consum compra 13.200 tones de creïlla d'origen nacional, un 60% del total, augmentant un 6% respecte a la temporada passada i promovent varietats locals i el producte de proximitat.

Detingut a Petrer un home acusat d’11 agressions sexuals des de 2017 a Elda i Petrer

La Policia Nacional arresta a un home de 42 anys a Petrer per 11 agressions sexuals comeses entre 2017 i 2025 contra 10 dones a Elda i Petrer, Alacant.

Inflació a Espanya: La Comunitat Valenciana entre les regions amb major augment al maig

La inflació acumulada en els cinc primers mesos del 2025 mostra variacions significatives entre comunitats autònomes espanyoles, amb la Comunitat Valenciana i Ceuta destacant pels seus increments.

FAMPA València denuncia que milers de menors patixen les conseqüències de la mala gestió després de la DANA

FAMPA València denuncia la persistència de problemes en centres escolars més de set mesos després de la DANA, afectant milers de menors per una gestió institucional ineficaç.

L’IPC al maig puja al 2,2% en la Comunitat Valenciana amb un repunt en els preus d’aliments al 2,6%

L'IPC en la Comunitat Valenciana s'incrementa una dècima al maig fins al 2,2% amb una inflació alimentària que puja al 2,6%. A Espanya, l'IPC se situa en el 2% mentres la inflació subjacent marca el 2,2%.

Presó per a parella amb orde d’allunyament per robatoris en vivendes de València

Una parella ha sigut empresonada per robatoris continuats en vivendes de les comarques de La Safor i La Ribera Baixa, València. Ell incomplia una orde d'allunyament respecte a ella.