11.4 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Una balena beluga retorna un iPhone del fons del mar a la seua propietària

Imatge del moment en què la balena entrega l'iPhone del fons del mar

Imatge del moment en què la balena entrega l’iPhone del fons del mar | @averagejosh

 

La natura és un niu de sorpreses i, a pesar de què gran part dels animals en llibertat poden mostrar-se agressius o poregosos davant de la presència dels humans (per marcar territori o garantir la seua seguretat), sempre hi ha algunes espècies que es mostren especialment dòcils. Este és el cas que es va poder vore el passat 5 de maig en el port de Hammerfest, en Noruega, a on una balena beluga va arreplegar un iPhone que havia caigut al fons del mar per accident i el va retornar a la propietària.

 

Este cas extraordinari s’ha tornat viral, ja que no es recorda una escena similar abans. En les imàtgens, es pot vore com, després que a una persona se li caiguera el telèfon mòbil al mar, de repent un exemplar de balena beluga apareix del fons del mar amb l’aparell en la boca.

 

L’animal va rescatar l’iPhone i el va acostar fins a la propietària, que formava part d’un grup de jóvens. Però no només va passar això, sinó que, una volta entregat el mòbil, la simpàtica balena es va deixar acariciar per les persones i, posteriorment, va acabar tornant al fons del mar. Este és el vídeo increïble que s’ha fet viral:

 

 

Les balenes belugues, uns cetacis molt amigables

Es dona el cas que les balenes belugues són molt dòcils i amigables. Esta espècie de cetaci habita a la regió àrtica i subàrtica, com ara esta zona de Noruega, i destaquen pel seu color blanc, la seua mida relativament xicoteta en comparació amb altres balenes però, sobretot, per la seua simpatia.

 

De fet, es mostren molt dòcils i no es deixen impressionar per la presència humana. En este sentit, mostren molta curiositat davant de la presència de persones, ja que amb freqüència naden fins a acostar-se als barcos o, com en este cas, no tenen cap classe de por a deixar-se vore i acariciar per humans.

Últimes notícies

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.

Desarticulat un punt de venda de droga a Torrent amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un 'punt negre' de sovintege en el barri del Xenillet de Torrent i ha detingut a un matrimoni i el seu fill. En els registres s'han intervingut 130 plantes de marihuana i 3.660 euros.

Intervingudes 136.000 paquets de tabac de contraban en Benifairó i Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga a una persona i ha proposat sanció a una altra després de confiscar 136.000 paquets en dos operatius en Benifairó i Riba-roja de Túria.

Cinc detinguts per tràfic de drogues a Torrevieja i Almoradí després de desarticular una xarxa de cocaïna

Cinc persones han sigut detingudes i s'ha desarticulat un grup que subministrava cocaïna a redistribuïdors de la Vega Baixa. Es van confiscar 4,5 quilos de cocaïna, un quilo de pastilles d'èxtasis i 14.000 euros, i s'ha decretat presó per a tres arrestats.

La UPV desenrotlla una IA que prediu l’evolució de les turbulències i revela les zones clau

Investigadors de la UPV i la Universitat de Michigan han creat una IA que prediu l'evolució de la turbulència i identifica les regions del flux que més influïxen, amb aplicacions en seguretat aèria i indústria.

Els valencians gastaran este any més de 85 euros per habitant en Loteria de Nadal

El gasto mig previst en la Comunitat Valenciana aconseguix 85,17 euros, per damunt de la mitjana nacional de 76,08. La consignació suma 452,8 milions en 2,26 milions de bitllets.

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.