El ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha manifestat aquest divendres que el Govern espanyol “no té pressa” per identificar la causa de l’apagada que va afectar gran part de la Península, sinó que es vol garantir una investigació realitzada amb rigor. “La realitat és que nosaltres no tenim pressa per conèixer quina és la causa, sinó que el que volem és conèixer-la amb rigor i amb exactitud”, ha assegurat Bolaños en una entrevista a TVE, tal com ha recollit Europa Press.
El ministre va fer aquestes declaracions en presidir una sessió del Comitè de Situació per analitzar les conseqüències de l’apagada, que es va produir dilluns passat. Bolaños ha subratllat que “no és tan important” obtenir resultats ràpids, sinó fer-ho de manera exhaustiva i rigorosa. “Que aquesta investigació de les causes de l’apagada la fem d’una manera professionalitzada i que coneguem amb absoluta precisió de què és el que va ocórrer”, ha recalcat.
A més, Bolaños ha anunciat que aquest dissabte es celebrarà una reunió clau liderada per la vicepresidenta tercera del Govern, Sara Aagesen. “Hui i ahir hem tingut un Comitè de Situació del Consell de Seguretat Nacional per assegurar que la situació és de normalitat absoluta, i ara la prioritat és conèixer les causes, sobretot per evitar la repetició d’un apagada d’aquestes característiques”, ha exposat.
El ministre ha instat a no imposar un termini fix per a una investigació que pot resultar complexa i ha assenyalat que els tècnics necessitaran “dies o potser setmanes” per determinar amb exactitud la causa de l’apagada. “L’essencial és conèixer què va ocórrer dilluns passat així que no es pot repetir en cap cas”, ha conclòs.
El Comitè de Situació, que també es va reunir el dijous anterior, té la funció de suport al Consell de Seguretat Nacional i opera dins del Sistema de Seguretat Nacional, el qual es manté activament mitjançant una xarxa de mecanismes d’enllaç i coordinació. Aquesta xarxa compta amb el suport de diversos organismes públics dedicats a la gestió de crisis.
A la reunió d’aquest divendres han participat representants d’un ampli ventall de ministeris, incloent-hi justícia, defensa, sanitat, i transició ecològica, entre d’altres.