Un Festival Internacional d’Òrgan a València Celebra Bach

València, 2 (EUROPA PRESS)

La tercera edició del Festival Internacional d’Òrgan de Sant Nicolás (FIDO) ha arribat amb un cicle de concerts dedicat al gran compositor del barroc Johann Sebastian Bach, coincidint amb el 275é aniversari de la seua mort. El festival s’ha consolidat com un referent cultural i musical a la ciutat de València.

El programa inclou un repertori variat adaptat a les característiques de l’òrgan de la parròquia de Sant Nicolás, un dels tres òrgans barrocs que queden a la Comunitat Valenciana. L’objectiu del festival és promoure la música en les seues diverses etapes històriques, destacant l’òrgano tant com a instrument solista com a acompanyant.

A la direcció musical del festival hi ha Atsuko Takano, organista titular de Sant Nicolás, qui ha reunit per a aquesta edició a intèrprets de gran prestigi tant a nivell nacional com internacional. Entre ells destaca Philipp Christ d’Alemanya, organista titular de la Kreuzkirche de Suhl, així com Jorge García d’Espanya, professor d’Improvisació Històrica al Conservatori Superior de Música de Salamanca.

Altres músics que estaran presents inclouen Fernando Pascual, catedràtic de violí al Conservatori Superior de Música de Castelló, i Ángel Montero, organista titular de la Catedral de Segòvia. Juan de la Rossa, organista de la Sagrada Família de Barcelona, també formarà part del cartell.

Els concerts es duran a terme els dijous 8, 15, 22 i 29 de maig, així com el divendres 6 de juny, tots a les 20.00 hores, a l’església de Sant Nicolás. Les entrades tenen un preu únic de 20 euros i ja estan disponibles a la web oficial de la parròquia.

La recaptació del festival es destinarà íntegrament a l’Obra Social de Sant Nicolás, que inclou projectes com la Llar de la Mare de Déu dels Desemparats, el Col·legi La nostra Senyora dels Desemparats de Natzaret, i altres iniciatives socials. A més, s’ha habilitat una fila 0 per a aquelles persones que desitgen contribuir amb l’Obra Social sense assistir als concerts.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU