Els restaurants de la Marina Real alerten sobre el cessament imminent de 400 treballadors per la falta de licitació

Els restaurants de la Marina Real de València, ubicats en la zona nord, han presentat una queixa urgent davant la imminent falta de licitació per al futur concurs que ha de gestionar este espai de restauració, que supervisa la Delegació de Patrimoni de l’Ajuntament. Esta situació podria portar al cessament de més de 400 treballadors, dels quals una tercera part han estat afectats per les recent crisis derivades de la dana, que ha perjudicat els seus llocs de residència.

El portaveu del bufet d’advocats Chapapría-Navarro & Associats, Juan Chapapría, ha expressat que l’ordre de tancament vessada per l’Ajuntament suposaria un greu malentès quan els restaurants han complert amb tots els requisits exigits per la normativa del Consorci València 2007 i les demandes actuals de la Delegació de Patrimoni. ‘S’han signat dues pròrrogues i s’han pagat les fiances corresponents per mantenir els locals operatius durant temporada baixa’, ha puntualitzat Chapapría, lamentant que l’administració no respecti este acord.

A més, els restauradors han advertit que un tancament en este moment crític de l’any podria buidar la zona, permetent l’aparició de zones de botelló i l’ocupació il·legal dels locals, generant conseqüències perilloses i molèsties per a la població local. Chapapría ha recordat que els adjudicataris actuals han estat col·laborant amb l’administració i han mateix suportat la vigilància de la zona quan l’alcaldia no ho ha fet.

En resposta, fonts municipals han justificat la decisió de no prorrogar la concessió, argumentant que es desitja implementar un nou model d’oci. Aseguren que la zona ha estat afectada per l’ocupació il·legal i per incompliments en la normativa de contaminació acústica. També s’ha assenyalat que els contractes d’arrendament s’havien prorrogat diverses vegades, reconeixent la temporalitat inherent dels mateixos.

L’últim dia en què els locals poden operar públicament serà el 4 de maig, i les empreses disposen fins al 31 de maig per desocupar adequadament els espais. Des de l’Ajuntament s’ha ressaltat que no hi ha hagut ordres de tancament, sinó que els arrendataris han assumit esta decisió de forma voluntària.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU