27.6 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

Catalá, sobre el recurs pels cabals de l’Albufera: ‘Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha valorat “molt positivament” l’admissió a tràmit per part de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) del recurs contenciós-administratiu presentat per l’Ajuntament contra la falta d’aportació de cabals hídrics al llac de l’Albufera i ha considerat que es tracta d’una “molt bona notícia”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Amb esta decisió, ha expressat en declaracions als mitjans durant el ple municipal d’este dimarts, el president del Govern, Pedro Sánchez, “va a haver d’aportar l’aigua que mereix” el llac valencià. En este context, ha aprofitat per a acusar al Govern d’Espanya d’estar “incomplint permanentment amb la ciutat de València”.

La responsable municipal ha incidit que resulta “absolutament incoherent” que l’esquerra a Espanya “vaja de verd quan el primer que fa és incomplir una cosa tan important com l’aportació hídrica que mereix l’Albufera” per a “mantenir la seua salut com un dels principals aiguamolls de la ciutat i de tota Espanya”.

Davant d’esta situació, ha garantit que tant l’Ajuntament de València com la Generalitat van a arribar “fins a on faça falta” per a exigir l’aportació hídrica per al llac. “Pedro Sánchez va a haver d’aportar l’aigua que mereix i no anem a parar fins que l’Albufera tinga l’aigua que mereix”, ha assegurat la primera edil.

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.