La Comunitat Valenciana, líder en l’augment de l’okupació a Espanya amb gairebé el 14%

El País Valencià va liderar el creixement de les xifres d’okupació de tot Espanya el 2022 passat. Concretament, es va produir un increment de gairebé el 14%, seguit de Navarra o La Rioja que va ser un 10%. Un escenari que justifica “la incertesa” entre els propietaris que opten per “traure rendibilitat dels seus habitatges a través del lloguer”.

I és que, a Espanya, les últimes dades que es tenen del Ministeri de l’Interior reflecteixen un ascens del 13,8% d’okupacions respecte de l’any anterior. Unes xifres que, després de l’arribada de la nova Llei d’Habitatge, “han augmentat el temor entre els propietaris”, segons ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, Alberto Añaños.

Referent a això, des de live4life incideixen que un habitatge okupat pot trigar “més de dos anys a ser tornat al seu propietari o propietària”. A més, entre absència de cobrament mensual, procés judicial, despeses de llum que es puguen generar i possibles destrosses, el muntant total per l’arrendador “pot pujar a més de 20.000 euros”.

I és que esta incertesa per la por a l’okupació es produeix fins i tot en “casos de lloguer a joves”, afirma Añaños. No obstant això, en esta opció “el percentatge de problemàtiques es redueix dràsticament”. Tot i això, des del sector s’aposta per “reforçar encara més la seguretat”.

En esta línia, a mesura que ha posat èmfasi el CEO “la nostra activitat està dirigida només a lloguer per a estudiants, que és un sector molt menys arriscat”. Però “hem vist la necessitat d’oferir a cada propietari un pla garantit davant de la morositat i l’okupació” perquè “no rebutgen el mercat del lloguer i així troben més seguretat”. A més, destaca la importància de “donar suport a aquells arrendadors que desconeixen el procés que cal dur a terme en tots estos casos”.

Què són els lloguers temporals?

Concretament, tal com ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, estes consisteixen a llogar un habitatge per un període de temps determinat, normalment inferior als 12 mesos, al·legant que l’inquilí el pot utilitzar com una residència temporal com ara passar unes vacances o estudiar.

No obstant això, incideix que a la Comunitat “molt pocs habitatges passen a ser considerats com a apartaments turístics”, ja que “si no és un baix o no és un edifici complet, no ho solen concedir” per tant “l’únic que els queda és optar per l’habitatge de temporada” on l’inquilí “declara que esta no és la seua estada principal, sinó que acudeix a esta tan sols per feina o estudi”, al·lega Añaños.

La Llei d’Habitatge i els lloguers a estudiants

Referent a això, la nova Llei d’Habitatge aprovada pel Govern central “augmentarà el parc previst per a habitatges destinats al lloguer” i concretament “al temporal”. Així ho preveuen des de la citada entitat, que creuen que molts propietaris optaran per destinar l’arrendament dels seus pisos «a perfils com el dels estudiants», els contractes dels quals «no superen els d’un any i que permeten adaptar-se més al nivell de preus», al·leguen.

Este augment del parc d’habitatge, alhora, suposarà “una relaxació dels preus en haver-hi més oferta”. Per tant, “és una bona notícia, sempre que es trasllade al propietari esta seguretat que el lloguer temporal no suposa cap risc”, reconeix Añaños.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.