La Comunitat Valenciana, líder en l’augment de l’okupació a Espanya amb gairebé el 14%

El País Valencià va liderar el creixement de les xifres d’okupació de tot Espanya el 2022 passat. Concretament, es va produir un increment de gairebé el 14%, seguit de Navarra o La Rioja que va ser un 10%. Un escenari que justifica “la incertesa” entre els propietaris que opten per “traure rendibilitat dels seus habitatges a través del lloguer”.

I és que, a Espanya, les últimes dades que es tenen del Ministeri de l’Interior reflecteixen un ascens del 13,8% d’okupacions respecte de l’any anterior. Unes xifres que, després de l’arribada de la nova Llei d’Habitatge, “han augmentat el temor entre els propietaris”, segons ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, Alberto Añaños.

Referent a això, des de live4life incideixen que un habitatge okupat pot trigar “més de dos anys a ser tornat al seu propietari o propietària”. A més, entre absència de cobrament mensual, procés judicial, despeses de llum que es puguen generar i possibles destrosses, el muntant total per l’arrendador “pot pujar a més de 20.000 euros”.

I és que esta incertesa per la por a l’okupació es produeix fins i tot en “casos de lloguer a joves”, afirma Añaños. No obstant això, en esta opció “el percentatge de problemàtiques es redueix dràsticament”. Tot i això, des del sector s’aposta per “reforçar encara més la seguretat”.

En esta línia, a mesura que ha posat èmfasi el CEO “la nostra activitat està dirigida només a lloguer per a estudiants, que és un sector molt menys arriscat”. Però “hem vist la necessitat d’oferir a cada propietari un pla garantit davant de la morositat i l’okupació” perquè “no rebutgen el mercat del lloguer i així troben més seguretat”. A més, destaca la importància de “donar suport a aquells arrendadors que desconeixen el procés que cal dur a terme en tots estos casos”.

Què són els lloguers temporals?

Concretament, tal com ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, estes consisteixen a llogar un habitatge per un període de temps determinat, normalment inferior als 12 mesos, al·legant que l’inquilí el pot utilitzar com una residència temporal com ara passar unes vacances o estudiar.

No obstant això, incideix que a la Comunitat “molt pocs habitatges passen a ser considerats com a apartaments turístics”, ja que “si no és un baix o no és un edifici complet, no ho solen concedir” per tant “l’únic que els queda és optar per l’habitatge de temporada” on l’inquilí “declara que esta no és la seua estada principal, sinó que acudeix a esta tan sols per feina o estudi”, al·lega Añaños.

La Llei d’Habitatge i els lloguers a estudiants

Referent a això, la nova Llei d’Habitatge aprovada pel Govern central “augmentarà el parc previst per a habitatges destinats al lloguer” i concretament “al temporal”. Així ho preveuen des de la citada entitat, que creuen que molts propietaris optaran per destinar l’arrendament dels seus pisos «a perfils com el dels estudiants», els contractes dels quals «no superen els d’un any i que permeten adaptar-se més al nivell de preus», al·leguen.

Este augment del parc d’habitatge, alhora, suposarà “una relaxació dels preus en haver-hi més oferta”. Per tant, “és una bona notícia, sempre que es trasllade al propietari esta seguretat que el lloguer temporal no suposa cap risc”, reconeix Añaños.

Últimes notícies

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.