La Comunitat Valenciana, líder en l’augment de l’okupació a Espanya amb gairebé el 14%

El País Valencià va liderar el creixement de les xifres d’okupació de tot Espanya el 2022 passat. Concretament, es va produir un increment de gairebé el 14%, seguit de Navarra o La Rioja que va ser un 10%. Un escenari que justifica “la incertesa” entre els propietaris que opten per “traure rendibilitat dels seus habitatges a través del lloguer”.

I és que, a Espanya, les últimes dades que es tenen del Ministeri de l’Interior reflecteixen un ascens del 13,8% d’okupacions respecte de l’any anterior. Unes xifres que, després de l’arribada de la nova Llei d’Habitatge, “han augmentat el temor entre els propietaris”, segons ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, Alberto Añaños.

Referent a això, des de live4life incideixen que un habitatge okupat pot trigar “més de dos anys a ser tornat al seu propietari o propietària”. A més, entre absència de cobrament mensual, procés judicial, despeses de llum que es puguen generar i possibles destrosses, el muntant total per l’arrendador “pot pujar a més de 20.000 euros”.

I és que esta incertesa per la por a l’okupació es produeix fins i tot en “casos de lloguer a joves”, afirma Añaños. No obstant això, en esta opció “el percentatge de problemàtiques es redueix dràsticament”. Tot i això, des del sector s’aposta per “reforçar encara més la seguretat”.

En esta línia, a mesura que ha posat èmfasi el CEO “la nostra activitat està dirigida només a lloguer per a estudiants, que és un sector molt menys arriscat”. Però “hem vist la necessitat d’oferir a cada propietari un pla garantit davant de la morositat i l’okupació” perquè “no rebutgen el mercat del lloguer i així troben més seguretat”. A més, destaca la importància de “donar suport a aquells arrendadors que desconeixen el procés que cal dur a terme en tots estos casos”.

Què són els lloguers temporals?

Concretament, tal com ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, estes consisteixen a llogar un habitatge per un període de temps determinat, normalment inferior als 12 mesos, al·legant que l’inquilí el pot utilitzar com una residència temporal com ara passar unes vacances o estudiar.

No obstant això, incideix que a la Comunitat “molt pocs habitatges passen a ser considerats com a apartaments turístics”, ja que “si no és un baix o no és un edifici complet, no ho solen concedir” per tant “l’únic que els queda és optar per l’habitatge de temporada” on l’inquilí “declara que esta no és la seua estada principal, sinó que acudeix a esta tan sols per feina o estudi”, al·lega Añaños.

La Llei d’Habitatge i els lloguers a estudiants

Referent a això, la nova Llei d’Habitatge aprovada pel Govern central “augmentarà el parc previst per a habitatges destinats al lloguer” i concretament “al temporal”. Així ho preveuen des de la citada entitat, que creuen que molts propietaris optaran per destinar l’arrendament dels seus pisos «a perfils com el dels estudiants», els contractes dels quals «no superen els d’un any i que permeten adaptar-se més al nivell de preus», al·leguen.

Este augment del parc d’habitatge, alhora, suposarà “una relaxació dels preus en haver-hi més oferta”. Per tant, “és una bona notícia, sempre que es trasllade al propietari esta seguretat que el lloguer temporal no suposa cap risc”, reconeix Añaños.

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugitiu reclamat per Polònia per 77 delictes econòmics

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández un home de 30 anys reclamat per Polònia per 77 delictes econòmics i financers comesos en 2019. El detingut ha passat a disposició de l’Audiència Nacional, que instrueix la seua extradició.

Els tribunals de les oposicions docents porten més de 420 dies sense cobrar

Membres dels tribunals de les oposicions docents celebrades en 2025 a la Comunitat Valenciana denuncien que continuen sense rebre la remuneració promesa més de 420 dies després i traslladaran el cas al Síndic de Greuges.

Aitana Mas fa el pas i vol ser alcaldessa de Crevillent per Compromís

L’exvicepresidenta del Consell i diputada de Compromís Aitana Mas ha anunciat que vol encapçalar la candidatura municipal a Crevillent en les pròximes eleccions, decisió que vincula a la seua experiència personal després d’haver superat un càncer de mama.

Comissen 5.500 peces de roba falsificada al mercat ambulant de Benaguasil

La Guàrdia Civil ha investigat 21 persones i ha comissat quasi 5.500 peces de roba, calçat i bosses falsificades al voltant del mercat ambulant de Benaguasil, amb un valor estimat superior a 1,2 milions d'euros.

Denuncien una segona agressió racista a Tavernes de la Valldigna la mateixa nit

L’associació Tavernes Antifeixista ha denunciat una segona agressió racista la mateixa nit de la brutal pallissa a un jove d’origen magribí. La nova víctima és un jove senegalés que ha acabat amb la mandíbula trencada i ingressat a l’hospital.

Grimaldo, orgullós dels reconeixements i amb ganes d’anar a València

Alejandro Grimaldo, jugador de l’Atlético de Madrid i campió del món, assegura que té moltes ganes d’anar a València per arreplegar els homenatges i reconeixements que ha rebut, tot i el seu exigent calendari. El valencià valora els premis com un orgull enorme i confia que el València CF torne prompte a lluitar pels títols.

El regidor de Vox Juanma Badenas haurà de declarar investigat per entrar en la seu d’un sindicat

El Jutjat d’Instrucció 1 de València ha citat el 14 de gener el regidor Juanma Badenas (Vox) i dos assessors com a investigats per una presumpta entrada il·legal en la seu del Sindicat d’Estudiants, que els acusa també de revisar documents i gravar vídeos dins del local.

Villarreal C i Levante B obrin una quarta jornada clau en Tercera Federació

La quarta jornada del grup VI de Tercera Federació oferix un duel estel·lar entre Villarreal C i Levante B, a més d’enfrontaments directes clau per a la classificació.