La Comunitat Valenciana, líder en l’augment de l’okupació a Espanya amb gairebé el 14%

El País Valencià va liderar el creixement de les xifres d’okupació de tot Espanya el 2022 passat. Concretament, es va produir un increment de gairebé el 14%, seguit de Navarra o La Rioja que va ser un 10%. Un escenari que justifica “la incertesa” entre els propietaris que opten per “traure rendibilitat dels seus habitatges a través del lloguer”.

I és que, a Espanya, les últimes dades que es tenen del Ministeri de l’Interior reflecteixen un ascens del 13,8% d’okupacions respecte de l’any anterior. Unes xifres que, després de l’arribada de la nova Llei d’Habitatge, “han augmentat el temor entre els propietaris”, segons ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, Alberto Añaños.

Referent a això, des de live4life incideixen que un habitatge okupat pot trigar “més de dos anys a ser tornat al seu propietari o propietària”. A més, entre absència de cobrament mensual, procés judicial, despeses de llum que es puguen generar i possibles destrosses, el muntant total per l’arrendador “pot pujar a més de 20.000 euros”.

I és que esta incertesa per la por a l’okupació es produeix fins i tot en “casos de lloguer a joves”, afirma Añaños. No obstant això, en esta opció “el percentatge de problemàtiques es redueix dràsticament”. Tot i això, des del sector s’aposta per “reforçar encara més la seguretat”.

En esta línia, a mesura que ha posat èmfasi el CEO “la nostra activitat està dirigida només a lloguer per a estudiants, que és un sector molt menys arriscat”. Però “hem vist la necessitat d’oferir a cada propietari un pla garantit davant de la morositat i l’okupació” perquè “no rebutgen el mercat del lloguer i així troben més seguretat”. A més, destaca la importància de “donar suport a aquells arrendadors que desconeixen el procés que cal dur a terme en tots estos casos”.

Què són els lloguers temporals?

Concretament, tal com ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, estes consisteixen a llogar un habitatge per un període de temps determinat, normalment inferior als 12 mesos, al·legant que l’inquilí el pot utilitzar com una residència temporal com ara passar unes vacances o estudiar.

No obstant això, incideix que a la Comunitat “molt pocs habitatges passen a ser considerats com a apartaments turístics”, ja que “si no és un baix o no és un edifici complet, no ho solen concedir” per tant “l’únic que els queda és optar per l’habitatge de temporada” on l’inquilí “declara que esta no és la seua estada principal, sinó que acudeix a esta tan sols per feina o estudi”, al·lega Añaños.

La Llei d’Habitatge i els lloguers a estudiants

Referent a això, la nova Llei d’Habitatge aprovada pel Govern central “augmentarà el parc previst per a habitatges destinats al lloguer” i concretament “al temporal”. Així ho preveuen des de la citada entitat, que creuen que molts propietaris optaran per destinar l’arrendament dels seus pisos «a perfils com el dels estudiants», els contractes dels quals «no superen els d’un any i que permeten adaptar-se més al nivell de preus», al·leguen.

Este augment del parc d’habitatge, alhora, suposarà “una relaxació dels preus en haver-hi més oferta”. Per tant, “és una bona notícia, sempre que es trasllade al propietari esta seguretat que el lloguer temporal no suposa cap risc”, reconeix Añaños.

Últimes notícies

La UPV impulsa una campanya solidària per a sostindre dues germanes gazatines refugiades a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i garantir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València després de fugir de Gaza.

Més mitjans dels bombers d’Alacant este estiu per a arribar més prompte a les emergències

El Consorci de Bombers de la Diputació d’Alacant ha reforçat el dispositiu especial d’estiu, amb més retenes, un segon helicòpter i drons per a reduir els temps d’intervenció davant incendis i grans emergències a la província.

Arresten a Alacant un fugitit buscat per Algèria per blanqueig de capitals

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 46 anys reclamat per Algèria per blanqueig de capitals, relacionat amb una xarxa de contraban i exportació il·legal de petroli.

Alliberen 9 persones trans víctimes d’una xarxa de prostitució a València

La Policia Nacional ha desarticulat a València una organització que explotava sexualment persones trans sud-americanes, amb 5 detinguts i 9 víctimes alliberades.

Dubljevic penja les botes i el València Basket retira el dorsal 14 per sempre

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket ha decidit retirar el dorsal 14 de la primera plantilla masculina i dedicar-li una pista a L'Alqueria del Basket.

Mor un motorista de 28 anys en eixir de la carretera a Montroi

Un jove motorista de 28 anys ha mort este dissabte en eixir de la via a la CV-435, a l’altura de Montroi, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris.

Noves ajudes perquè els ajuntaments impulsen trinquets i pistes de pilota valenciana

La Generalitat ha anunciat un pla d’ajudes perquè els ajuntaments que projectin trinquets o altres instal·lacions de pilota valenciana puguen accedir a subvencions. L’anunci ha arribat en la final del Trofeu President de la Generalitat 2026, disputada al Trinquet de Pelayo.

Les famílies de Gandia reben els primers quatre restos identificats de víctimes del franquisme

L'Ajuntament de Gandia ha entregat a les famílies els restos de quatre víctimes del franquisme exhumades de les fosses comunes del cementeri municipal, després de quasi 87 anys d'espera.