La Comunitat Valenciana, líder en l’augment de l’okupació a Espanya amb gairebé el 14%

El País Valencià va liderar el creixement de les xifres d’okupació de tot Espanya el 2022 passat. Concretament, es va produir un increment de gairebé el 14%, seguit de Navarra o La Rioja que va ser un 10%. Un escenari que justifica “la incertesa” entre els propietaris que opten per “traure rendibilitat dels seus habitatges a través del lloguer”.

I és que, a Espanya, les últimes dades que es tenen del Ministeri de l’Interior reflecteixen un ascens del 13,8% d’okupacions respecte de l’any anterior. Unes xifres que, després de l’arribada de la nova Llei d’Habitatge, “han augmentat el temor entre els propietaris”, segons ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, Alberto Añaños.

Referent a això, des de live4life incideixen que un habitatge okupat pot trigar “més de dos anys a ser tornat al seu propietari o propietària”. A més, entre absència de cobrament mensual, procés judicial, despeses de llum que es puguen generar i possibles destrosses, el muntant total per l’arrendador “pot pujar a més de 20.000 euros”.

I és que esta incertesa per la por a l’okupació es produeix fins i tot en “casos de lloguer a joves”, afirma Añaños. No obstant això, en esta opció “el percentatge de problemàtiques es redueix dràsticament”. Tot i això, des del sector s’aposta per “reforçar encara més la seguretat”.

En esta línia, a mesura que ha posat èmfasi el CEO “la nostra activitat està dirigida només a lloguer per a estudiants, que és un sector molt menys arriscat”. Però “hem vist la necessitat d’oferir a cada propietari un pla garantit davant de la morositat i l’okupació” perquè “no rebutgen el mercat del lloguer i així troben més seguretat”. A més, destaca la importància de “donar suport a aquells arrendadors que desconeixen el procés que cal dur a terme en tots estos casos”.

Què són els lloguers temporals?

Concretament, tal com ha detallat el CEO de la plataforma de lloguer Live4life, estes consisteixen a llogar un habitatge per un període de temps determinat, normalment inferior als 12 mesos, al·legant que l’inquilí el pot utilitzar com una residència temporal com ara passar unes vacances o estudiar.

No obstant això, incideix que a la Comunitat “molt pocs habitatges passen a ser considerats com a apartaments turístics”, ja que “si no és un baix o no és un edifici complet, no ho solen concedir” per tant “l’únic que els queda és optar per l’habitatge de temporada” on l’inquilí “declara que esta no és la seua estada principal, sinó que acudeix a esta tan sols per feina o estudi”, al·lega Añaños.

La Llei d’Habitatge i els lloguers a estudiants

Referent a això, la nova Llei d’Habitatge aprovada pel Govern central “augmentarà el parc previst per a habitatges destinats al lloguer” i concretament “al temporal”. Així ho preveuen des de la citada entitat, que creuen que molts propietaris optaran per destinar l’arrendament dels seus pisos «a perfils com el dels estudiants», els contractes dels quals «no superen els d’un any i que permeten adaptar-se més al nivell de preus», al·leguen.

Este augment del parc d’habitatge, alhora, suposarà “una relaxació dels preus en haver-hi més oferta”. Per tant, “és una bona notícia, sempre que es trasllade al propietari esta seguretat que el lloguer temporal no suposa cap risc”, reconeix Añaños.

Últimes notícies

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.