Trump promet una reunió imminent amb Putin per solucionar la crisi ucraïnesa

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha assegurat este divendres que es reunirà amb Vladimir Putin, el seu homòleg rus, «tan prompte com siga possible». L’objectiu d’esta reunió és abordar la situació a Ucraïna i buscar solucions per posar fi al conflicte que ha deixat «5.000 morts cada setmana» al país europeu.

Segons declaracions recollides per Fox News, Trump ha destacat que: «El món és un lloc molt més segur ara, i crec que en tres setmanes podríem tenir un món encara més segur». Aquestes afirmacions van ser fetes durant una trobada amb líders empresarials durant la seva visita a Unió dels Emirats Àrabs, en el context de la seva gira pel Pròxim Orient.

El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ja ha confirmat l’enviament d’una delegació a Istanbul per a les converses programades, però ha rebutjat la seva presència personal considerant que seria una «farsa» i «una falta de respecte» l’absència de Putin en les converses, que estan encapçalades pel seu assessor Vladimir Medinski.

En relació a les negociacions, Trump també ha expressat la seva disponibilitat per desplaçar-se a sòl turc si fos necessari, tot i la negativa de Putin a participar en les converses, que van ser frustrades a principis de 2022 també a Istanbul.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU