El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

Ejemplo de shortcode con estilo
JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

JSV ha posat en servici este dijous al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors en propietat, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries, especialment d’aliments i productes no peribles.

El buc s’ha construït a Shanghái amb un pressupost de 38 milions d’euros i és el primer de tres vaixells previstos. Segons ha detallat la directora executiva de JSV, Sonia Herzog, està previst que el ‘gemelo’ MirandaGreen arribe a finals de 2026 i, posteriorment, el GreenCanarias.

El MilaGreen deu el seu nom a la dona del fundador de JSV, Antonio Herzog, Milagros Sáenz de Samaniego. El vaixell s’ha batejat al moll 11 del recinte portuari amb una botella de vi blanc de Rioja de les Bodegas Franco-Españolas, de Logronyo.

El primer viatge del MilaGreen des d’Alacant està programat per a este divendres a les 14 hores. JSV ha informat que el buc eixirà carregat amb 450 contenidors nous i preveu arribar al port de Las Palmas de Gran Canaria dilluns a les 8 hores. A les 20 hores del mateix dia atracarà a Santa Cruz de Tenerife i, posteriorment, continuarà cap a Lanzarote.

JSV té la seu a Miranda de Ebro (Burgos), un important nus ferroviari al nord d’Espanya. Des d’esta ubicació abasteix de provisiones procedents de tot el territori peninsular, sobretot productes alimentaris, material de construcció i mercaderia siderúrgica.

Vaixell de ‘Next Generation’ amb focus en la sostenibilitat

Herzog ha destacat que este nou buc de ‘Next Generation’, que opera en el ‘hub’ de la companyia al port d’Alacant, té ‘moltes particularitats que el fan diferent i innovador, sobretot la part de sostenibilitat’. La directiva ha explicat que el MilaGreen permetrà utilitzar metanol com a combustible quan existisca la infraestructura necessària.

Segons ha remarcat, el projecte ‘marcarà un abans i un després en la logística marítima espanyola’. També ha subratllat ‘l’aposta per una logística més eficient, sostenible i amb major i millor adaptació de les necessitats dels clients’ mitjançant la posada en marxa d’una nova ‘autopista verda’ entre la península i Canàries.

El buc està preparat per a connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions de càrrega i descàrrega en port. Esta capacitat s’anticipa a la normativa europea, que exigirà este sistema en els pròxims anys per a reduir emissions mentre els vaixells estan atracats.

A més, el MilaGreen incorpora un casc optimitzat hidrodinàmicament, hèlixs i timons d’última generació. També disposa d’un sistema intel·ligent de navegació que ajusta les rutes segons la meteorologia en temps real, cosa que minimitza el consum de combustible i les emissions associades.

A banda de la nova ruta Alacant-Canàries, que operarà dos voltes per setmana, JSV manté una connexió setmanal directa des del mateix port amb el port turc de Derince, a la part asiàtica d’Istanbul. Per esta línia s’envien sobretot tèxtils i productes siderúrgics, la qual cosa reforça el paper d’Alacant com a punt clau en les connexions marítimes de mercaderies.

Últimes notícies

El combinat valencià sub-12 i el Levante femení regnen en el torneig Tornem!

La selecció masculina valenciana sub-12 s’imposa al Valencia en els penals i l’aleví del Levante femení derrota la selecció autonòmica en la segona edició del torneig ‘Tornem!’ celebrat a Manises.

Dos avisos Es-Alert per fortes pluges en el litoral de València i Alacant

Emergències ha enviat dos missatges Es-Alert per risc extrem de pluges al litoral nord d’Alacant i al sud i interior de València, amb avís roig i taronja i recomanacions de màxima precaució a la ciutadania.

SUS al futbol base de diumenge a València i Alacant per l’alerta roja

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha suspés tots els partits oficials i amistosos d’este diumenge a València i Alacant per l’alerta roja d’AEMET. A Castelló només es jugaran els encontres que no impliquen desplaçaments des d’altres províncies.

València Basket i UCAM es juguen seguir el ritme dels grans en l’ACB

València Basket rep diumenge l’UCAM Murcia en la quarta jornada de la Lliga Endesa, ambdós amb un balanç d’una victòria i dues derrotes i la necessitat d’enganxar-se al grup capdavanter.

Uribes demana a Tebas que es disculpe amb el Reial Madrid per la seua comparació amb el nazisme

El president del CSD, José Manuel Rodríguez Uribes, considera terrible que Javier Tebas haja comparat Real Madrid TV amb la propaganda nazi i li reclama disculpes públiques al club blanc, a més d’haver ordenat analitzar possibles responsabilitats disciplinàries.

València tancarà parcs i suspendrà les activitats a l’aire lliure per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València suspendrà este diumenge totes les activitats a l’aire lliure, tancarà parcs, jardins i cementeris i reforçarà els servicis d’emergència per l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes i fenòmens costaners.

Mor un home en una planta de formigó de Castalla en bolcar una retroexcavadora

Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.