14 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

Condemnat un home a 15 anys de presó per matar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana

El jurat va dictaminar que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat no va afectar “de cap manera” les seues facultats mentals

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial ha condemnat a una pena de presó de 15 anys per un delicte d’assassinat a un home que va acoltellar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana del seu establiment.

La sala aplica el veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular el passat 15 d’abril i imposa al reu el pagament d’una indemnització de 146.878 euros per a l’esposa del mort pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. A més, l’home no podrà acostar-se a menys de 300 metres de la vídua ni comunicar-se amb ella per cap mitjà durant deu anys.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol del 2022, sobre les set del matí, quan el condemnat es va aproximar a la zona del bar, proper al centre comercial Nou Centre de València, amb un ganivet de 20 centímetres de tall que havia comprat la vesprada anterior.

L’agressor va veure com la víctima es trobava acatxada, d’esquena al carrer i començant a alçar la persiana del local, quan se li va acostar per sorpresa i va començar a donar-li ganivetades mentre l’home tractava de parar-les amb els braços i amb les mans.

Com a conseqüència de l’atac, l’hostaler va rebre fins a vuit punyalades, cinc d’elles en els braços i les mans i les altres tres en el tronc. Segons els resultats de l’autòpsia, una d’aquestes últimes lesions es va produir en l’abdomen i va seccionar a l’agredit per complet la vena ilíaca, la qual cosa li va provocar una hemorràgia interna que va derivar en la seua defunció en un hospital.

Quant a l’aplicació d’una eximent d’alteració psíquica que sol·licitaven, com a incompleta, la Fiscalia i, com a completa, la defensa del processament, el jurat va dictaminar en el seu veredicte que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat l’agressor “no va afectar de cap manera les seues facultats mentals, ni tan sols de forma lleu, a l’hora de cometre els fets”, tal com van concloure els perits forenses durant el judici. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV.

Últimes notícies

Els bombers rescaten un xiquet que estava en una barca unflable a la platja de la Malva-rosa

El menor i un adult van ser traslladats a l’Hospital Clínic amb símptomes d’hipotèrmia

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

La cavitat té un desnivell de 205 metres i un recorregut de 1.300

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada