14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

El Consell dona 11 milions d’euros a residències de majors i a persones en situació de vulnerabilitat social

 

El Consell ha aprovat este dilluns la concessió de 10,9 euros en subvencions a centres residencials dels sectors d’atenció a persones majors, persones amb diversitat funcional o amb trastorns de salut mental i a recursos dirigits a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social, per a fer front a les necessitats extraordinàries ocasionades a conseqüència del Covid-19 i «compensar l’esforç del personal».

 

Es tracta d’un reconeixement a aquells sectors que han patit més cruament la força de la pandèmia i que estan en primera línia en la lluita contra el coronavirus, i amb els que s’està treballant de manera conjunta des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Del total de les ajudes, que ascendixen a 10.905.134 euros, el 50% es destinarà a «gratificar i compensar l’esforç» dels treballadors dels citats recursos, i per a contractació de personal i manteniment dels centres. El decret aprovat pel Consell establix també aquelles actuacions subvencionables, com les destinades a l’atenció i cura de les persones residents i les implantades com a prevenció del contagi del Covid-19 i de protecció de la salut.

 

Se subvencionarà material nou

També se subvenciona l’adquisició de material, com a televisors o tauletes, destinat a l’alleujament i suport a les persones residents per a pal·liar i suportar l’aïllament, mantindre la seua autonomia funcional i l’estimulació cognitiva i mental, i facilitar la seua comunicació i contacte amb familiars, tutores o afins.

 

En concret, el decret aprovat pel Consell contempla la concessió directa de 9.561.996,18 euros per al sector residencial d’atenció a persones majors, 1.022.348,25 euros per als centres d’atenció a persones amb diversitat funcional i salut mental, i 320.789,86 euros per a recursos destinats a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social.

Últimes notícies

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.

Dos netejadores han sigut condemnades a sis mesos per delicte d’odi contra una companya amb nanisme

L'Audiència d'Alacant ha imposat sis mesos de presó, 6.000 € d'indemnització i tres anys i mig d'allunyament a dos netejadores per vexar a una companya amb acondroplasia. Una tercera treballadora ha sigut absolta per falta de proves de participació.

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.