Un incendi industrial declarat el divendres en una nau del polígon Via Europa d’Almassora, a Castelló, ha sigut controlat en el matí del diumenge al voltant de les 10.30 hores, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.
Les flames van tindre el seu origen en una acumulació de grans quantitats de residus de material tèxtil, la qual cosa va generar una densa columna de fum visible a quilòmetres de distància i va mobilitzar a un ampli operatiu. Durant tota la nit, bombers del Consorci Província de Castelló van treballar intensament per a sufocar el foc.
Evolució favorable i suport logístic
L’incendi va evolucionar de manera molt favorable a última hora de la vesprada del dissabte, moment en el qual es va començar a observar una reducció significativa del fum. Este avanç va permetre a primera hora del diumenge que les labors d’extinció continuaren amb menor intensitat i sense presència pràcticament de fum.
En el moment àlgid de l’operatiu, van participar fins a 65 bombers, a més de la Policia Local, Policia Autonòmica i Guàrdia Civil, encarregats de la seguretat i suport en la zona.
El dispositiu va incorporar maquinària pesant de la Unitat de Maquinària i Logística del Consorci des de la vesprada del dissabte, facilitant la remoció de residus tèxtils i millorant l’efectivitat per a apagar el foc.
Investigació judicial en curs
L’alcaldessa d’Almassora, María Tormo, va informar que l’incendi està sent objecte d’investigació per un jutjat, la qual cosa denota la importància i possibles responsabilitats associades a l’incident.
Este incendi industrial posa en relleu els riscos associats a l’emmagatzematge inadequat de residus tèxtils i la necessitat d’aplicar estrictes protocols de seguretat tant en la prevenció com en l’actuació ràpida davant emergències.