La mascareta deixarà de ser obligatòria en les classes d’Educació Física

Les conselleries d’Educació i les de Sanitat han remés hui als centres educatius un nou protocol en el qual s’actualitzen algunes mesures que afecten l’alumnat i les famílies, dins del nou context que el Consell va marcar a partir del 9 d’Octubre i que, fins ara, no havia comportat modificacions en el funcionament i organització dels centres educatius.

Segons s’explica, “la flexibilització de les mesures en la comunitat ha de traslladar-se també als centres educatius per a facilitar la comprensió i adherència de l’alumnat i de tota la comunitat educativa”.

Així, en una carta que Educació ha enviat este matí als col·legis i instituts, es detalla que, respecte a la mascareta, “no serà obligatori l’ús de la mateixa durant el desenvolupament de la classe d’Educació Física, quan esta es realitze a l’aire lliure, tant per a l’alumnat com per al professorat”. Per tant, sí que es mantindria dins dels gimnasos.

 

Es flexibilitzen, a més, algunes restriccions

 

En Infantil i Primària, els grups bambolla podran interactuar entre ells en l’esbarjo sempre que siguen d’edats similars.

En l’ESO, Batxillerat i Formació Professional, que no s’organitzen en grups bambolla, es permetrà la relació entre alumnes de diferents grups a l’aire lliure.

I les associacions de pares i mares podran tornar a entrar als centres per a realitzar activitats complint les mesures de prevenció.

• Si s’organitza algun acte o celebració en un centre educatiu haurà de ser a l’aire lliure o on es puga garantir una ventilació adequada, no se superarà l’aforament previst en la normativa que estiga vigent i es programaran entrades i eixides escalonades per a evitar aglomeracions.

El protocol també deixa clar que estes mesures podrien canviar en les Zones Bàsiques de Salut si així ho determina en algun moment l’autoritat sanitària.

D’altra banda, quant al pati, el nou text també marca que l’alumnat dels grups bambolla (Infantil i Primària) “podrà interactuar” si té edats similars (és a dir, dels mateixos cursos) i estan a l’aire lliure.

Per a la resta dels nivells (a partir de Secundària i amb distància en classe) també es flexibilitzen les normes sobre l’hora de l’esbarjo, ja que les noves instruccions recullen que “es permetrà la interacció entre l’alumnat de diferents grups a l’aire lliure”.

 

No es permetrà l’entrada al centre a l’alumnat que no porte mascareta

 

En estos casos, les instruccions expliquen que “es farà un requeriment a la família o als representants legals per a instar-los que la utilitze o perquè presenten documentació que justifique la seua no utilització”.

“En cas de no fer-ho, no es permetrà l’entrada al centre a este alumnat i es donarà trasllat d’esta situació a la comissió d’absentisme corresponent perquè s’adopten les mesures que es consideren”.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.