La mascareta deixarà de ser obligatòria en les classes d’Educació Física

Les conselleries d’Educació i les de Sanitat han remés hui als centres educatius un nou protocol en el qual s’actualitzen algunes mesures que afecten l’alumnat i les famílies, dins del nou context que el Consell va marcar a partir del 9 d’Octubre i que, fins ara, no havia comportat modificacions en el funcionament i organització dels centres educatius.

Segons s’explica, «la flexibilització de les mesures en la comunitat ha de traslladar-se també als centres educatius per a facilitar la comprensió i adherència de l’alumnat i de tota la comunitat educativa».

Així, en una carta que Educació ha enviat este matí als col·legis i instituts, es detalla que, respecte a la mascareta, “no serà obligatori l’ús de la mateixa durant el desenvolupament de la classe d’Educació Física, quan esta es realitze a l’aire lliure, tant per a l’alumnat com per al professorat”. Per tant, sí que es mantindria dins dels gimnasos.

 

Es flexibilitzen, a més, algunes restriccions

 

En Infantil i Primària, els grups bambolla podran interactuar entre ells en l’esbarjo sempre que siguen d’edats similars.

En l’ESO, Batxillerat i Formació Professional, que no s’organitzen en grups bambolla, es permetrà la relació entre alumnes de diferents grups a l’aire lliure.

I les associacions de pares i mares podran tornar a entrar als centres per a realitzar activitats complint les mesures de prevenció.

• Si s’organitza algun acte o celebració en un centre educatiu haurà de ser a l’aire lliure o on es puga garantir una ventilació adequada, no se superarà l’aforament previst en la normativa que estiga vigent i es programaran entrades i eixides escalonades per a evitar aglomeracions.

El protocol també deixa clar que estes mesures podrien canviar en les Zones Bàsiques de Salut si així ho determina en algun moment l’autoritat sanitària.

D’altra banda, quant al pati, el nou text també marca que l’alumnat dels grups bambolla (Infantil i Primària) «podrà interactuar» si té edats similars (és a dir, dels mateixos cursos) i estan a l’aire lliure.

Per a la resta dels nivells (a partir de Secundària i amb distància en classe) també es flexibilitzen les normes sobre l’hora de l’esbarjo, ja que les noves instruccions recullen que «es permetrà la interacció entre l’alumnat de diferents grups a l’aire lliure».

 

No es permetrà l’entrada al centre a l’alumnat que no porte mascareta

 

En estos casos, les instruccions expliquen que «es farà un requeriment a la família o als representants legals per a instar-los que la utilitze o perquè presenten documentació que justifique la seua no utilització».

«En cas de no fer-ho, no es permetrà l’entrada al centre a este alumnat i es donarà trasllat d’esta situació a la comissió d’absentisme corresponent perquè s’adopten les mesures que es consideren».

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.