6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La mascareta deixarà de ser obligatòria en les classes d’Educació Física

Les conselleries d’Educació i les de Sanitat han remés hui als centres educatius un nou protocol en el qual s’actualitzen algunes mesures que afecten l’alumnat i les famílies, dins del nou context que el Consell va marcar a partir del 9 d’Octubre i que, fins ara, no havia comportat modificacions en el funcionament i organització dels centres educatius.

Segons s’explica, “la flexibilització de les mesures en la comunitat ha de traslladar-se també als centres educatius per a facilitar la comprensió i adherència de l’alumnat i de tota la comunitat educativa”.

Així, en una carta que Educació ha enviat este matí als col·legis i instituts, es detalla que, respecte a la mascareta, “no serà obligatori l’ús de la mateixa durant el desenvolupament de la classe d’Educació Física, quan esta es realitze a l’aire lliure, tant per a l’alumnat com per al professorat”. Per tant, sí que es mantindria dins dels gimnasos.

 

Es flexibilitzen, a més, algunes restriccions

 

En Infantil i Primària, els grups bambolla podran interactuar entre ells en l’esbarjo sempre que siguen d’edats similars.

En l’ESO, Batxillerat i Formació Professional, que no s’organitzen en grups bambolla, es permetrà la relació entre alumnes de diferents grups a l’aire lliure.

I les associacions de pares i mares podran tornar a entrar als centres per a realitzar activitats complint les mesures de prevenció.

• Si s’organitza algun acte o celebració en un centre educatiu haurà de ser a l’aire lliure o on es puga garantir una ventilació adequada, no se superarà l’aforament previst en la normativa que estiga vigent i es programaran entrades i eixides escalonades per a evitar aglomeracions.

El protocol també deixa clar que estes mesures podrien canviar en les Zones Bàsiques de Salut si així ho determina en algun moment l’autoritat sanitària.

D’altra banda, quant al pati, el nou text també marca que l’alumnat dels grups bambolla (Infantil i Primària) “podrà interactuar” si té edats similars (és a dir, dels mateixos cursos) i estan a l’aire lliure.

Per a la resta dels nivells (a partir de Secundària i amb distància en classe) també es flexibilitzen les normes sobre l’hora de l’esbarjo, ja que les noves instruccions recullen que “es permetrà la interacció entre l’alumnat de diferents grups a l’aire lliure”.

 

No es permetrà l’entrada al centre a l’alumnat que no porte mascareta

 

En estos casos, les instruccions expliquen que “es farà un requeriment a la família o als representants legals per a instar-los que la utilitze o perquè presenten documentació que justifique la seua no utilització”.

“En cas de no fer-ho, no es permetrà l’entrada al centre a este alumnat i es donarà trasllat d’esta situació a la comissió d’absentisme corresponent perquè s’adopten les mesures que es consideren”.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.