La mascareta deixarà de ser obligatòria en les classes d’Educació Física

Les conselleries d’Educació i les de Sanitat han remés hui als centres educatius un nou protocol en el qual s’actualitzen algunes mesures que afecten l’alumnat i les famílies, dins del nou context que el Consell va marcar a partir del 9 d’Octubre i que, fins ara, no havia comportat modificacions en el funcionament i organització dels centres educatius.

Segons s’explica, «la flexibilització de les mesures en la comunitat ha de traslladar-se també als centres educatius per a facilitar la comprensió i adherència de l’alumnat i de tota la comunitat educativa».

Així, en una carta que Educació ha enviat este matí als col·legis i instituts, es detalla que, respecte a la mascareta, “no serà obligatori l’ús de la mateixa durant el desenvolupament de la classe d’Educació Física, quan esta es realitze a l’aire lliure, tant per a l’alumnat com per al professorat”. Per tant, sí que es mantindria dins dels gimnasos.

 

Es flexibilitzen, a més, algunes restriccions

 

En Infantil i Primària, els grups bambolla podran interactuar entre ells en l’esbarjo sempre que siguen d’edats similars.

En l’ESO, Batxillerat i Formació Professional, que no s’organitzen en grups bambolla, es permetrà la relació entre alumnes de diferents grups a l’aire lliure.

I les associacions de pares i mares podran tornar a entrar als centres per a realitzar activitats complint les mesures de prevenció.

• Si s’organitza algun acte o celebració en un centre educatiu haurà de ser a l’aire lliure o on es puga garantir una ventilació adequada, no se superarà l’aforament previst en la normativa que estiga vigent i es programaran entrades i eixides escalonades per a evitar aglomeracions.

El protocol també deixa clar que estes mesures podrien canviar en les Zones Bàsiques de Salut si així ho determina en algun moment l’autoritat sanitària.

D’altra banda, quant al pati, el nou text també marca que l’alumnat dels grups bambolla (Infantil i Primària) «podrà interactuar» si té edats similars (és a dir, dels mateixos cursos) i estan a l’aire lliure.

Per a la resta dels nivells (a partir de Secundària i amb distància en classe) també es flexibilitzen les normes sobre l’hora de l’esbarjo, ja que les noves instruccions recullen que «es permetrà la interacció entre l’alumnat de diferents grups a l’aire lliure».

 

No es permetrà l’entrada al centre a l’alumnat que no porte mascareta

 

En estos casos, les instruccions expliquen que «es farà un requeriment a la família o als representants legals per a instar-los que la utilitze o perquè presenten documentació que justifique la seua no utilització».

«En cas de no fer-ho, no es permetrà l’entrada al centre a este alumnat i es donarà trasllat d’esta situació a la comissió d’absentisme corresponent perquè s’adopten les mesures que es consideren».

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.