La Comunitat Valenciana arranca la setmana i desembre amb un ambient hivernal: cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser localment fortes en el litoral sud de València i en el nord d’Alacant, i un descens tèrmic que deixa gelades en zones de l’interior. La jornada també presenta boires i bancs de boira al matí i al final del dia, la qual cosa reduïx la visibilitat en carreteres i valls.
Les mínimes previstes en les capitals se situen en 8 graus a Castelló i 9 a València i Alacant. En general, les temperatures registren un lleuger descens o es mantenen, amb l’excepció d’un repunt de les màximes a l’interior nord de Castelló. Amb humitat i vent, la sensació de fred s’accentua, especialment lluny de la costa.
Pluges, vent i mar de fons
Al llarg del dia, el vent bufa del nord-est amb intensitat moderada en la mitat sud del litoral, i fluix variable en la resta durant la primera mitat de la jornada. A la vesprada rola a sud, fluix o ocasionalment moderat a la província de Castelló, i es manté fluix i de direcció variable en les altres, amb tendència final a components de l’oest. Este vaivé afavorix l’onatge en la franja litoral i deixa un ambient més desapacible en platges obertes a l’est i nord-est.
Demà s’esperen intervals nuvolosos amb precipitacions febles i disperses en el terç nord a la vesprada, més probables en àrees de l’interior. Les temperatures a penes canvien, amb gelades febles en punts de l’interior nord. El vent gira a oest, moderat en el litoral sud i central i fluix en la resta, guanyant intensitat a moderat a l’interior de la província de València a la vesprada.
Com a referència, en les últimes 24 hores les capitals han marcat estos extrems: Castelló, 16,2 i 10,9 graus; València, 17,7 i 9,5; Alacant, 18,3 i 7,2. El contrast diürn es manté contingut i anticipa una entrada de desembre més freda que els dies previs.
En la mar, les aigües costaneres de Castelló registren vent del nord i nord-est de força 3 a 5, que rola a sud, amb maror o marejadilla i mar de fons del nord-est d’al voltant d’1 metre a partir de mitjanit, amb algun xàfec. Enfront de la costa de València, bufa component nord de força 4 a 5 tendint a variable 3; la mar passa de maror a forta maror i després disminuïx a marejadilla, amb mar de fons del nord-est d’1 a 2 metres i xàfecs. A Alacant, el vent del nord i nord-est arranca amb força 5 a 6 i amaina a 3 o 4; la mar baixa de forta maror a maror o marejadilla, amb mar de fons del nord-est d’1 metre i possibilitat d’algun xàfec o tempesta. Estes condicions poden complicar la navegació i les activitats nàutiques.



