17.2 C
València
Dijous, 15 maig, 2025

Detinguda una parella a Elx per practicar l’ablació a la seva filla menor

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS) – La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 38 anys i una dona de 26, com a presumptes autors d’un delicte de lesions greus. Els agents van iniciar la investigació després de detectar indicis que la seva filla menor de tres anys havia estat sotmesa a una ablació genital que li havia causat lesions irreversibles.

El cas va ser traslladat a la Policia Nacional d’Elx a partir d’una sol·licitud del Jutjat d’Instrucció i de la Fiscalia de Menors, arran d’un informe elaborat per professionals d’un centre sanitari local. L’informe detalla que, durant una revisió mèdica rutinària, es van observar signes físics cicatritzats que podrien correspondre a una pràctica tradicional encara vigent en diversos països africans, com és l’ablació genital femenina.

- Advertisement -Telegram València Diari

Aquesta revisió es va realitzar sense que haguessin sorgit sospites prèvies per part de l’entorn educatiu o sanitari. La menor havia arribat a Espanya al maig de 2024, residint legalment amb els seus pares.

En el transcurs de les investigacions, es va descobrir que, durant l’atenció a la menor i en diverses entrevistes amb els progenitors, el pare va reconèixer que la intervenció sobre la xiqueta es va realitzar per motius de creença cultural, sense proporcionar detalls sobre el moment o el lloc de la intervenció. Tots els indicis apuntaven a que la pràctica es va realitzar fora del territori espanyol.

La Policia va localitzar i detenir el matrimoni a Elx i actualment estan sent investigats per un delicte de lesions greus. Tots dos han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx.

Garantia de drets i protecció de la infància

La Policia Nacional recorda que qualsevol actuació que vulneri la integritat física o moral dels menors constitueix una infracció greu en l’ordenament jurídic espanyol, independentment del context cultural o personal dels autors. La normativa nacional i els tractats internacionals subscrits per Espanya garanteixen la protecció dels drets dels menors.

En aquest sentit, el respecte per les tradicions culturals i religioses ha de subordinar-se al compliment dels Drets Humans, segons estipulat en la Declaració Universal de 1948. Els Estats tenen l’obligació d’actuar per garantir el benestar, la seguretat i la dignitat de tots els menors, sense excepcions.

Últimes notícies

Investigació oberta per la destrucció d’un niu d’oreneta cuablanca comuna a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga dues persones per la presumpta destrucció d'un niu actiu d'oreneta cuablanca comuna a Xilxes, una espècie protegida. La intervenció es va produir després d'una denúncia ciutadana i es considera un delicte segons el Codi Penal.

Convocatòria de l’ambaixadora espanyola per part d’Israel per les controvertides paraules de Sánchez

El Ministeri d'Exteriors d'Israel ha convocat l'ambaixadora espanyola, Ana Salomón, com a resposta a les declaracions del president Pedro Sánchez, qui va qualificar Israel com un 'estat genocida'. Això es produeix en un context de tensions creixents i reaccions internacionals diverses.

Camps descarta liderar el PP a la Comunitat i reafirma la seva fidelitat al partit

L'expresident valenciana Francisco camps ha excloent la possibilitat de presidir el PP i ha subratllat la seva lleialtat a les sigles del PP en una recent entrevista. A més, ha criticat la gestió de l'Estat en l'emergència de la dana, deixant clara la seva opinió sobre la responsabilitat d'Alberto Núñez Feijóo.

Alacant sota alerta groga: Pluges persistents al litoral sud i interior

Dijous 15, alerta groga per pluges al litoral sud i interior d'Alacant, amb possibilitat de tempestes i granís petit a la tarda.

STEPV es retira del grup de treball sobre la Mesa Sectorial d’Educació davant la falta de resposta de la Conselleria

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha anunciat la seva retirada del grup de treball sobre el reglament de la Mesa Sectorial d'Educació per la manca d'atenció a les seves demandes laborals.

Cullera Beach Pride: Un cap de setmana plenament inclusiu amb grans actuacions

La quarta edició del Cullera Beach Pride reunirà artistes com Ricky Merino, Nerea i Abril Zamora, amb una rica programació cultural i esportiva en un ambient inclusiu LGTBIQ+.

Guterres adverteix sobre el perill d’un acord de pau que ignori la sobirania ucraïnesa

António Guterres, secretari general de l'ONU, ha alertat sobre la importància de respectar la sobirania d'Ucraïna en qualsevol acord de pau, avisant que qualsevol altra solució podria portar al caos global.

Més de 7.000 participants a la Volta a Peu de València: una cursa solidària

La Volta a Peu de València, amb motiu del 101è aniversari, reunirà més de 7.000 corredors el proper diumenge, amb un fort component solidari a benefici de les pedanies afectades per la dana.