Espanya i l’ONU signen un acord per establir una divisió dedicada a les Tecnologies Digitals a València

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, ha formalitzat aquest dimarts un acord amb el sotssecretari general i enviat especial de les Nacions Unides per a les Tecnologies Digitals i Emergents, Amandeep Singh Gill, per establir una divisió de l’Oficina de les Nacions Unides de Serveis per a Projectes (UNOPS) a València.

Amb aquest acord, firmat recentment, Espanya s’implica amb una contribució voluntària de 3 milions d’euros a l’Oficina de Tecnologies Digitals i Emergents (ODET) de l’ONU, que ha sigut aprovada pel Consell de Ministres, per a potenciar la cooperació global en la governança de la intel·ligència artificial (IA).

Amandeep Singh Gill ha expressat el seu agraïment al Govern d’Espanya, destacant el seu ferm compromís i la seua contribució a l’ONU en temes de cooperació global en la governança de la IA. “Aquesta contribució ens permetrà avançar en les recomanacions proposades l’any passat per l’Òrgan Consultiu d’Alt Nivell del secretari general en el seu informe ‘Gobernança de la IA en benefici de la humanitat'”, ha afirmat Gill.

Els dos dirigents han subratllat que aquest acord enfortirà la cooperació internacional per aprofitar el potencial de la IA, garantint alhora el respecte per les normes internacionals i per **drets humans**.

El ministre Óscar López ha declarat: “Hui fem un pas més en el lideratge d’Espanya en l’agenda digital multilateral. En temps de tensió geopolítica, guerres comercials i oligopolis tecnològics, enviem un missatge clar: No volem usar la tecnologia per dividir països, sinó per multiplicar oportunitats”.

Aquest acord també implica un compromís amb la recuperació i reconstrucció després del dany. L’ODET establirà la divisió a la seu de l’UNOPS situada a València, dedicada a la investigació en la creació de normes i polítiques de IA, classificació de riscos, així com al suport del secretariat per a les diverses iniciatives que es seguiran coincidint amb el Pacte Digital Global durant els pròxims dos anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.