16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Detingut el responsable de diverses estafes informàtiques a un veí de Riba-Roja del Túria

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria ha finalitzat amb èxit l’Operació “ESPABIL” amb la detenció a Madrid de l’autor de diversos delictes d’estafa, mitjançant la tècnica “phishing”, accés no autoritzat a programes informàtics i un delicte d’usurpació de l’estat civil. L’autor va realitzar la sostracció de 7000 euros mitjançant l’accés al compte bancari del denunciant dels fets.

La tècnica de “phishing” consisteix en un engany per a manipular a les seues víctimes i fer-se d’aquesta manera amb les seues dades i claus personals. La Guàrdia Civil, en el si de la investigació duta a terme des del mes d’octubre del 2021, va descobrir que, el denunciant, dies abans de presentar la seua denúncia, va rebre un missatge que, suposadament remetia la seua entitat bancària, en el qual se li indicava que havia de canviar la seua contrasenya d’accés al seu compte, per a això havia de ‘punxar’ en un enllaç que s’adjuntava en el mateix missatge. En el mateix li van ser requerides dades i claus personals que, posteriorment, van ser utilitzats per a la comissió del delicte.

El suposat autor va realitzar transferències per import de 7000 euros a diversos comptes. Per a això va usurpar la identitat d’altres persones desconeixedores d’aquests fets. A més, per part dels investigadors s’ha aconseguit el bloqueig de 2 transferències per un import total de 2000 euros, els quals han sigut retornats al perjudicat.

L’Equip @ de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’una àrdua investigació, va aconseguir identificar a Madrid, a un home de 26 anys d’edat i de nacionalitat espanyola com a suposat autor dels delictes d’estafa, accés no autoritzat a programes informàtics i usurpació d’estat civil.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.