Mastodon
28.5 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Detingut un menor per falsificar un DNI per a incomplir el confinament sense ser reconegut en Xilxes

DNI

El menor va presentar un DNI fals | València Diari

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), han detingut a un menor que els va presentar un DNI fals, amb les dades d’un altre xic de la mateixa edat però d’una altra localitat, per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil es va trobar amb el menor per primera volta el passat 8 de maig sobre les 17.30 hores en la localitat de Xilxes, en la mateixa comarca, a on estava fumant i assentat en un dels ponts. Els agents li van dir al xic que s’identificara i ell els va dir les dades d’un altre menor, que suposadament residia en la platja de Xilxes i que havia eixit a fumar un cigarret. El menor no incomplia cap de les prohibicions de l’estat d’alarma. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Dos dies després, el 10 de maig, sobre les 18.00 hores, els mateixos agents han identificat a un grup de set jóvens que estava fent un descans després d’un partit de futbol. Ha sigut durant la seua identificació quan se li ha informat a un d’ells que anava a ser proposat per a sanció per incompliment de l’estat d’alarma.

 

Els agents han observat que esta persona era la mateixa que havia sigut identificada dos dies abans fumant en el pont de Xilxes, però que no coincidien les dades aportades en les dos ocasions. Per això, després de fer algunes comprovacions, s’ha pogut descobrir la vertadera identitat del menor, que havia suplantat les dades d’un altre menor de la mateixa edat però d’una altra localitat per a evitar ser sancionat i continuar incomplint el confinament sense ser reconegut.

 

La Guàrdia Civil ha localitzat a la persona del DNI usat pel menor, que després de tindre coneixement de la suplantació de la seua identitat, ha anat a interposar una denúncia. Per tot això, s’ha procedit a la detenció del menor com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i ha sigut proposat per a sanció administrativa per l’incompliment de l’estat d’alarma.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.