17.3 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

El Museu de Belles Arts de Castelló celebra un recital poètic amb María Galiana: ‘Jo vaig somniant camins’

CASTELLÓ, 9 – El Museu de Belles Arts de Castelló, un emblemàtic espai de l’Institut Valencià de Cultura, acull este dijous el recital poètic amb el títol ‘Jo vaig somniant camins’, protagonitzat per la reconeguda actriu María Galiana. En aquest recital, Galiana interpretarà textos d’autors que han deixat una profunda empremta en la seua carrera com són Antonio Machado, Jorge Manrique, Amado Nervo, Santa Teresa de Jesús, Benedetti o León Felipe.

El recital promet ser una experiència única on la veu emotiva de Galiana estarà acompanyada al piano per José María Berdejo i alternarà amb la veu de Luis Santana. Aquesta activitat, que forma part de les activitats de primavera del Museu, s’ha iniciat el dimarts 8 d’abril amb un altre recital del cicle ‘Les Arts al Belles Arts’, que mantindrà una agenda cultural variada composta per exposicions, tallers i concerts fins al mes de juny.

Per als interessats a assistir, cal destacar que l’accés al recital és lliure fins a completar l’aforament. No obstant això, una vegada comence el recital, no es permetrà l’accés a la sala.

Noves conferències en el Museu

En el marc de la nova programació de primavera del Museu de Belles Arts, es presenten noves conferències que s’emmarquen en l’exposició de ‘Daniel Vázquez Díaz i la pintura nova a Espanya. Col·leccions Fundació Mapfre’. Aquesta impressionant exposició, que estarà activa fins al 15 de juny, fa un recorregut per l’obra de Vázquez Díaz des dels seus inicis a principis del segle XX i fins al 1950.

La conferència prevista per al dimecres 30 d’abril a les 19.30 hores, titulada ‘La segona vida de Vázquez Díaz (1936-1969)’, serà impartida pel professor titular de la Universitat Complutense de Madrid Francisco Javier Pérez Segura. En aquesta trobada, Pérez Segura analitzarà la biografia i la producció artística de Vázquez Díaz durant períodes clau com la guerra civil i les primeres etapes del franquisme.

Seguint amb la programació, el dimecres 7 de maig a les 19.30 hores, el saló d’actes del Museu acollirà a la professora Isabel García García, qui oferirà la conferència ‘Cap a una modernitat temperada’. Aquesta xerrada abordarà la trajectòria artística de Vázquez Díaz des del seu període a París (1906-1918) fins a la seua tornada a Espanya, on es va consolidar com un referent de modernitat i tradició, així com un mestre per a diverses generacions d’artistes.

Totes les activitats són d’accés lliure fins a completar aforament, i són una excel·lent oportunitat per apropar-se a l’art i la cultura.

Últimes notícies

Dues detencions per l’atracament d’un club de cànnabis a San Fulgencio amb subfusells

La Guàrdia Civil deté dos homes per l’assalt d’un club de cànnabis a San Fulgencio, on van extorquir al gerent i amenaçar la seua família amb armes de guerra.

La Generalitat impulsa la transparència sobre la gestió de la dana a través dels ajuntaments

La Generalitat, en col·laboració amb la Diputació de València, implementa un projecte per assegurar que la informació sobre la gestió de la dana siga accessible en els portals de transparència dels ajuntaments afectats.

Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha estat víctima d'un apagat massiu que ha deixat a gairebé tota l'illa a les fosques. La governadora Jenniffer González ha exigit responsabilitats a LUMA Energy, l'empresa encarregada de la distribució elèctrica, mentre els ciutadans pateixen les conseqüències econòmiques d'aquesta crisi.

Desmantellat un Punt de Venda de Drogues al Centre d’Alacant: Dos Detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un punt de venda de drogues al centre d'Alacant amb la detenció de dos homes. S'han confiscat substàncies il·legals, diners en efectiu i utensilis per a la preparació de dosis.

Compromís denuncia la retirada del recurs contra la CHX com un error per a l’Albufera

El grup municipal de Compromís a València considera que la decisió de l'alcaldessa María José Catalá, de retirar el recurs contra la Confederació Hidrogràfica del Xúquer és un error que perjudica els interessos ambientals de l'Albufera, un acord que veuen com una claudicació davant del Govern central.

Investigació sobre l’emmagatzematge il·legal de residus tèxtils a Almassora

La Guàrdia Civil ha investigat una persona per emmagatzemar il·legalment residus tèxtils postindustrials en naus d'Almassora, amb importants repercussions econòmiques i mediambientals.

L’Atac de les Forces Russes sobre Dnipró Eleva el Nombre de Víctimes a 3 i Ferits a Trenta

Un atac aeri massiu de les forces russes a Dnipró causa 3 morts i una trentena de ferits. La situació posarà a prova els sistemes de defensa ucraïnesos. El governador de Dnipropetrovsk lamenta les conseqüències tràgiques.

La Fundació ONCE impulsa més de 75 projectes socials per a persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana durant 2024

La Fundació ONCE ha recolzat 54 associacions amb més de 75 projectes enfocats a millorar la vida de les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana durant 2024.