20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La família Franco porta a judici a diversos col·laboradors de Mediaset

 

La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador.

El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco.

En l’espai es van tractar les diferents propietats que el dictador va deixar en herència a la seua família, sovint motiu de polèmica i de litigis, com és el cas del Pazo de Meirás, la finca de Valdelafuentes o els palaus de Cornide i el Cant del Pic.

El contingut del programa, fruit d’una investigació periodística i del testimoniatge d’alguns col·laboradors, no va agradar res a la família Franco, que va enviar un burofax a Mediaset demanant la retirada de l’episodi emés. Davant la negativa de l’emissora televisiva, van decidir emprendre la via civil i penal contra l’empresa, i finalment serà per la primera d’elles per la qual es resoldrà en primer lloc el litigi, mentre que la penal segueix en fase d’instrucció.

 

 

Una demanda en la qual Merry Martínez-Bordiu denúncia al seu exmarit, Jimmy Giménez-Arnau

 

Els acusats són el president de Mediaset, Alejandro Echevarría, i els dos directors del programa, tres reporters, i diversos col·laboradors de l’episodi emés a l’estiu de 2018, ja fa prop de tres anys.

En concret, es tracta, a més del mateix Echevarría, de Raúl López Palomar, Juan Serrano, Lorena Correa, Pablo de Miguel, Juan Carlos González, Carla Sanz, Carlos Roberto Babio Urquidica, Javier Otero Bada i Mariano Sánchez Soler. A ells se suma Joaquín José Giménez-Arnau Puente, més conegut com a Jimmy Giménez-Arnau.

Cal recordar que el famós periodista, de 77 anys, va estar casat entre 1977 i 1982 amb una de les netes de Franco, María de la Mar Martínez-Bordiú, ‘Merry’, amb la qual va tindre una filla, Leticia. Doncs bé: Merry és una de les denunciants en aquest cas, on els Franco creuen que s’ha vulnerat el seu «dret a l’honor».

Després d’una relació tempestuosa que va culminar fa ja quasi 40 anys, l’exparella haurà de veure’s les cares de nou, en este cas en els jutjats; encara que Jimmy Giménez-Arnau ha sigut declarat en rebel·lia, ja que s’ha presentat a la causa sense advocat.

A més de Merry, en la demanda presentada participen quasi tots els nets del dictador espanyol: Francis Franco, Jaime, María Aránzazu, José Cristóbal i María de l’O. Només hi ha, doncs, una excepció: s’ha mantingut al marge de la denúncia Carmen Martínez-Bordiú, que ha rebutjat de ple participar en estes accions judicials.

 

Últimes notícies

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.