18.4 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant pel 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) facilita durant este cap de setmana vinent l’accés a les diferents activitats programades amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat, a les ciutats de València i Alacant, amb els servicis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, respectivament.

La Generalitat ha organitzat concerts, espectacles i altres activitats que se sumen a les jornades de portes obertes del Palau de la Generalitat i a la projecció de videomapping en la seua façana, així com a altres iniciatives com a tallers infantils, concerts de bandes de música i focs artificials.

Este divendres, a partir de les 21.30 hores, s’oferirà un espectacle de drones que sobrevolaran el cel de la Marina de València, fins a on es pot arribar amb la Línia 8 de tramvia de Metrovalencia, fins a la parada a Neptú.

A més, el dissabte dia 5 es projectarà sobre la Torre Vella del Palau, a les 22.30 hores, els vídeos participants en la primera edició del Concurs Internacional d’Històries Mapeadas. I el dia 8 es projectarà un videomapping, cada 15 minuts entre les 21.30 i les 23.30 hores. Els usuaris poden desplaçar-se amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Quant a les activitats dirigides al públic infantil, el dissabte 5 d’octubre s’ha programat una fira circense a la plaça Gabriel Miró d’Alacant, a la qual es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, i una fira medieval al carrer de Cavallers de València, a la qual es pot accedir des de les estacions de Colón i Xàtiva del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

El dissabte dia 5 també està prevista la celebració del Festival ‘Som de la Terreta’ dirigit a tots els públics. D’esta manera, en horari d’11.00 a 15.00 hores, els assistents podran gaudir d’una àmplia programació de tallers, activitats infantils i degustar productes gastronòmics, i a la vesprada, a partir de les 16.00 hores, donarà començament la programació musical.

El festival ‘Som de la Terreta’ de la ciutat d’Alacant se celebrarà en el Moll XII del Port, al que es pot accedir des de la parada de Porta del Mar del TRAM d’Alacant, mentre que a València es desenvoluparà en la Ciutat dels Arts i els Ciències, on està situada la parada del mateix nom de la Línia 10 de tramvia de Metrovalencia.

Les bandes de música protagonitzaran el matí del diumenge, 6 d’octubre, amb concerts que tindran lloc, a les 12.00 hores en el passeig de l’Esplanada d’Alacant, amb l’actuació de la Unió Lírica Pinosense, accessible des de la parada de Porta del Mar de TRAM d’Alacant, mentre que a València el lloc triat és la plaça de la Verge, a la qual es pot arribar amb Metrovalencia des de l’estació de Colón del metre i Pont de Fusta en el tramvia.

Finalment, en la matinada del 8 al 9 d’octubre es dispararan els castells de focs artificials, com a primer acte del Dia de la Comunitat Valenciana, des del pont de Monteolivete de València amb les parades d’Estimat Granell-Montolivet, Quatre Carreres i Ciutat de Les Arts i Ciències-Justícia de la Línia 10 de Metrovalencia.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.