12.3 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Es filtren els plans per al dia de la defunció d’Isabel II

El periòdic ‘Politico’ ha destapat l’anomenada ‘Operació London Bridge’, el protocol, que existeix des de fa anys, i en el que el Regne Unit té preparat per a quan la reina Isabel II muira. Segons estes revelacions, el pla s’activarà quan li comuniquen per telèfon al primer ministre britànic que “el pont de Londres ha caigut”.

‘L’Operació London Bridge’, bateja el dia de la defunció de la monarca com el “dia D”. Quan es produïsca el decés, el pla arrancarà amb un al·luvió de crides i correus electrònics a funcionaris i ministres de rellevància, l’esborrany de la qual ja està escrit: “Estimats companys, és amb tristesa que els escric per a informar-los de la mort de Sa Majestat la Reina”.

Després d’enviar estos missatges, totes les banderes de la zona parlamentària de Whitehall hauran de baixar-se a mitja asta en 10 minuts. Posteriorment, els ciutadans britànics i de la resta del món coneixeran la notícia a través d’una “notificació oficial” emesa per la Casa Reial.

Tot seguit, el primer ministre serà l’encarregat per part del Govern de fer una declaració pública, mentre que la resta de membres de l’Executiu no podran pronunciar-se sobre este tema fins llavors.

D’altra banda, el Parlament britànic i les cambres autònomes d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del nord cessaran totalment la seua activitat, s’anunciarà un minut de silenci a nivell nacional i el Ministeri de Defensa dispararà salves des de diverses ubicacions.

Com no podia ser d’una altra manera hui dia, ‘l’Operació London Bridge’ també inclou un protocol exclusiu per a xarxes socials, amb la prohibició de retuits en comptes oficials i contingut no urgent. El negre prendrà protagonisme els perfils oficials del Govern, així com la pàgina web oficial de la família reial.

Procés de successió

L’operació ‘London Bridge’ es completa amb la ‘Spring Tide‘, que és la que estipula el pla per a l’ascens del príncep Carlos al tron com a successor de la seua mare.

En les hores posteriors a la mort de la monarca es realitzaran una sèrie de crides per a informar el primer ministre, al secretari del gabinet (el funcionari de més alt rang de Gran Bretanya), i a altres ministres i funcionaris d’alt nivell. La primera serà precisament a Downing Street, residència oficial del primer ministre, i el missatge consistirà en quatre paraules: «London Bridge down» (el pont de Londres ha caigut).

A més, en els dies previs al funeral realitzarà una gira per tot el Regne Unit, començant a Escòcia i finalitzant a Gal·les.

Actes fúnebres

En el segon dia de dol, el fèretre amb el cos sense vida de la reina tornarà al palau de Buckingham, i en el cinqué marxarà en processó fins al palau de Westminster. Allí, romandrà fins al huité en una caixa elevada i oberta al públic durant 23 hores al dia.

El dia “D+10” serà la jornada en la qual se celebrarà el funeral d’estat i es declararà festiu per a tot el Regne Unit. L’acte es durà a terme en l’Abadia de Westminster i la monarca serà enterrada en la Capella Commemorativa del Rei Jorge VI del Castell de Windsor, al costat del seu espòs, el recentment mort duc d’Edimburg.

Al costat d’esta informació, ‘Politico’ ha recalcat que la monarca, de 95 anys, gaudeix de “bona salut”.

Últimes notícies

L’atur puja a l’octubre en la Comunitat Valenciana: 742 persones més i 294.757 aturats

L'atur ha pujat a l'octubre en 742 persones en la Comunitat Valenciana (+0,25%), fins a 294.757. Alacant i Castelló augmenten i València registra un descens.

La Comissió sobre la DANA del Congrés arranca hui amb la veu de les víctimes

La comissió que investiga la gestió de la DANA que va deixar més de 200 morts inicia tres sessions amb els testimoniatges de les víctimes. Són les primeres 13 de 127 compareixences previstes.

Dimarts amb cel poc nuvolós, temperatures sense tot just canvis i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dimarts estable amb intervals de núvols baixos i boires interiors; les màximes a penes varien i el vent gira a sud al migdia. El dimecres augmentarà la nuvolositat a la vesprada.

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.