24.3 C
València
Divendres, 16 maig, 2025

La Generalitat reforça amb 1.357 efectius el dispositiu contra incendis per Setmana Santa i Pasqua

La Generalitat, mitjançant la Conselleria d’Emergències i Interior i la Conselleria de Medi Ambient, ha activat el dispositiu extraordinari de prevenció i extinció d’incendis forestals per a Setmana Santa i Pasqua, que estarà format per 1.357 efectius i es desenrotllarà entre el 17 i 28 d’abril.

Així ho han explicat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, i el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, durant la presentació de la campanya i després de la reunió de coordinació del pla de vigilància dissuasiva que ha tingut lloc este divendres en el parc de bombers forestals de Calles.

- Advertisement -Telegram València Diari

En esta trobada, els organismes implicats en la prevenció i l’extinció d’incendis forestals informen i establixen les mesures especials en este període festiu i com a avançament de la campanya estival.

Tal com han detallat els consellers, el dispositiu està conformat per 1.357 efectius dels cossos de prevenció i extinció d’incendis, dels quals 467 corresponen a la província de València, 338 a la província d’Alacant i 552 a la província de Castelló.

Equip

En este s’inclouen bombers forestals de la Generalitat de 56 unitats terrestres, 45 de les quals dotades d’autobombes, i 6 unitats helitransportades, i també es compta amb les diferents unitats dels consorcis provincials de la Diputació de València, la Diputació d’Alacant i la Diputació de Castelló.

El conseller d’Emergències i Interior ha destacat que la sala del telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana “reforçarà el seu servici de personal des del dijous 17 al dilluns 28 d’abril un 3 % de mitjana”. Valderrama també ha precisat que la Policia de la Generalitat disposarà d’unitats encarregades de fer vigilàncies preventives dins de les zones recreatives, supervisant el bon ús del foc i evitant la seua utilització en els parcs naturals.

Nivell 3 de preemergència

Així mateix, durant la Setmana Santa i la Pasqua s’adoptaran les mesures preventives previstes en el nivell de risc màxim d’incendis forestals (nivell 3 de preemergència).

A més, està previst el vol de reconeixement de mitjans aeris de la Generalitat per a fer rutes de vigilància preventiva carregats amb aigua i retardant.

Per a això, s’han establit diferents rutes per les tres províncies, especialment en els territoris amb més massa forestal.

D’altra banda, el titular d’Emergències ha assegurat que a tot este dispositiu que coordina també efectius dels consorcis provincials de bombers de València, Castelló i Alacant, se sumen els bombers municipals de les capitals de província; així com les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

En este sentit, es mantindran les dotacions en els parcs, i, en el cas que la previsió meteorològica siga favorable a la generació o propagació d’incendis forestals, es reforçaran els torns de vigilància.

Durant la seua intervenció, Martínez Mus ha destacat que, amb el reforç que preveu la campanya d’enguany, “s’optimitza la capacitat de resposta i coordinació entre les diferents administracions”. I ha afegit que la prevenció és “una tasca contínua, independentment de l’estació de l’any o les condicions meteorològiques”.

El conseller també ha recordat que la Generalitat actua en primer terme amb mesures de prevenció, a través de la Conselleria de Medi Ambient, i d’extinció en cas de declarar-se un incendi forestal, a través de la Conselleria d’Emergències.

Servici vigilancia enfront incendis forestals

En esta campanya es reforça el servici de vigilància preventiva enfront d’incendis forestals, que permet activar una alerta primerenca davant de qualsevol albirament de foc, amb recursos repartits estratègicament en la Comunitat Valenciana. “Com a novetat, enguany sumem els 66 observatoris forestals, que s’unixen a un equip humà de primer nivell fins a arribar als 270 recursos”, ha destacat Martínez Mus.

El titular de Medi Ambient ha remarcat que esta campanya estarà marcada per les conseqüències de les inundacions del mes d’octubre passat. Així, ha explicat que “s’està executant un pla de xoc pressupostat en 93 milions, per a fer front a la reparació de les infraestructures en matèria de prevenció d’incendis forestals afectades, com ara despreniments en talussos, nombroses pistes forestals i diversos col·lapses en ponts o passos d’aigua”.

Stop al foc 2025

En el marc d’este acte s’ha presentat també la campanya ‘Stop al foc 2025’, que en esta edició se centra en les persones i en el valor que es dona al patrimoni natural. És “un valor que senten com a propi, com a part de les seues vides i del seu dia a dia”, i, per eixa raó, “els missatges se centren a apel·lar a eixe sentiment de pertinença dels nostres boscos com una cosa pròpia”, ha destacat Martínez Mus.

En definitiva, l’objectiu final d’esta campanya és que la prevenció d’incendis forestals “deixe de ser una resposta d’emergència i es convertisca en un compromís diari de tota la societat, juntament amb l’actuació que fem les diferents administracions públiques”, ha conclòs el responsable de Medi Ambient.

Últimes notícies

Jutgessa cita a director general de la Generalitat per gestió de la DANA

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA cita a declarar al director general de Medi natural i a altres testimonis clau per a esclarir causes a València.

La Saleta: Una riuada colossal a Aldaia gairebé igual que l’Ebre.

Investigació de Meteored revela que la riuada del 29-O va portar un cabal equiparable al de l'Ebre a Aldaia. Desbordaments històrics i solucions ineficaces són temes centrals.

La UMH promou la biodiversitat amb hotels per a insectes i oms vius als seus campus

La Universitat Miguel Hernández d'Elx instal·la hotels pol·linitzadors i oms vius en els seus quatre campus per a fomentar la biodiversitat i el compromís ecològic.

Mazón exigeix que el finançament siga inclòs en l’agenda de la Conferència de Presidents davant del col·lapse imminent de la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha sol·licitat al Govern d'Espanya que incloga el finançament autonòmic a l'agenda de la propera Conferència de Presidents, advertint que la Comunitat Valenciana es troba 'a la vora del col·lapse' en serveis essencials a causa de la falta de liquiditat.

Alacant imposa més de 300 multes a patinets elèctrics en 15 dies per infraccions en zones per als vianants

L'Ajuntament d'Alacant ha sancionat a 315 usuaris de patinets elèctrics per circular en zones per als vianants prohibides i no usar casc en una campanya de control de mobilitat urbana.

Creu Roja amplia el seu servici a València i oferix atenció integral a persones sense llar tot l’any

La Junta de Govern Local de València aprova extensió del Centre d'Atenció a Emergències Socials per a garantir assistència contínua a persones sense llar i en risc d'exclusió.

Millora de la Qualitat de les Aigües de l’Embassament de Bellús: Projecte de Restauració Integral Amb un Cinturó Verd

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer iniciarà un projecte de restauració integral de l'embassament de Bellús amb un cinturó verd de 24 km² per millorar la qualitat de les aigües. El projecte busca convertir-se en un atractiu turístic, amb un pressupost de més de cinc milions d'euros i un termini d'execució de 36 mesos.

El TSJCV exhibirà importants troballes patrimonials descoberts durant la seua rehabilitació

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana presentarà elements patrimonials descoberts durant la rehabilitació del seu edifici històric, revelant la seua evolució arquitectònica.