La grip es converteix en epidèmia a la Comunitat i afecta especialment a xiquets

El 88,57% de 245 persones amb grip estudiades no s’havien vacunat. | Cedida

 

La grip comença a prendre força a la Comunitat Valenciana, convertint-se oficialment en epidèmia. Així es desprén de l’últim butlletí del Sistema de Vigilància de la Conselleria de Sanitat, que apunta que durant la passada setmana la taxa d’infectats pel virus de la grip era de 118 per cada 100.000 habitants. Això suposa, per tant, un ascens d’un 126% respecte a la setmana anterior, on hi havia 52 casos per cada 100.000. Pel que fa als tipus de virus que a hores d’ara circulen per la Comunitat, són, segons dades del butlletí, l’AH1N1 i l’AH3N2.

Aquesta epidèmia de grip està sent especialment important en els menors de 4 anys, on la taxa de contagiats és de 370 per cada 100.000 habitants. Així mateix, les xifres en el grup d’edat dels 5 a 14 anys també són destacables, amb 200 casos de cada 100.000 habitants.

El mateix informe de la Conselleria també revela una altra dada important. Del total de 245 persones amb grip estudiades en aquesta temporada, el 88,57% d’elles no s’havien vacunat contra aquest virus.

Una epidèmia més retardada

Enguany la grip ha arribat més tard al nostre territori. Així, la temporada de grip 2017-2018 va tindre un augment considerable d’infectats abans d’acabar l’any, en concret les dos setmanes prèvies. També es va produir un pic d’afectats en la tercera setmana de l’any. A més a més, a escala estatal la grip fa una setmana que ja té caràcter d’epidèmia.

Amb aquest repunt dels contagis, caldrà veure com s’afronta el dia a dia en els centres d’atenció primària i les urgències, que ja avisaven d’indicis de desbordament dies enrere.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el virtuosisme de Rafael Serrallet després del seu Grammy Llatí 2025

Juanfran Pérez Llorca reconeix el virtuosisme, la personalitat artística i el compromís social de Rafael Serrallet, primer músic valencià a aconseguir un Grammy Llatí.

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou l'entrada de dones, després d'una votació amb àmplia majoria en contra, la qual cosa posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i obri la porta a una possible batalla judicial.

El Govern inicia el procés per a retirar l’Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt per discriminar les dones

El Govern obri un expedient per a revocar la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt després de la negativa de la confraria organitzadora a permetre que les dones processionen.

Pérez Llorca encapçala el minut de silenci per l’assassinat de la xicoteta Ainhara

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, presidix un minut de silenci en la seu del Consell per a condemnar l'assassinat de Ainhara, de tres anys, víctima de violència vicària a Torrevieja.

La jutgessa cita a declarar a un càrrec i dos funcionaris autonòmics per les VPP de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha citat a declarar com a testimonis al director territorial de Vivenda a Alacant i a dos alts funcionaris autonòmics.

PSPV i Compromís exigixen recuperar la taxa turística que xifren en 100 milions

PSPV i Compromís reclamen reimplantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, derogada abans d'entrar en vigor, i calculen que hauria aportat 100 milions d'euros.

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per excloure a les dones per Setmana Santa

Pilar Bernabé considera que la decisió de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt de vetar a les dones en les processons de Setmana Santa té tints contraris a la igualtat i advertix de possibles conseqüències turisticas i legals.

Detingut un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional deté a un menor de 17 anus per la presumpta agresion amb un bat de beisbol a una veïna del seu edifici a Torrent, que sufrio un traumatisme craneoencefalico.