L’exministre i exsecretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, ha denunciat davant la Policia l’aparició de pintades vandàliques en el seu domicili a València. Estes pintades contenen la consigna Sánchez corrupte i es van produir durant el passat cap de setmana.
Ábalos ha manifestat en les seues xarxes socials que este acte resposta a un assetjament i assenyalament cap a la seua vivenda particular representa una invasió de la seua privacitat. A més, ha expressat la seua preocupació per la presència constant de mitjans de comunicació a la porta de la seua llar, que segons ell, posa en risc la seua seguretat personal, la de la seua família i la tranquil·litat dels seus veïns.
Fustigació mediàtica i persecució
En el seu missatge, Ábalos lamenta la situació de fustigació mediàtica i reiterada persecució que està vivint, i advertix als qui responsabilitza directament per qualsevol incident que puga afectar a ell o als seus afins.
Context del cas Koldo
Este episodi s’emmarca en el context de la investigació del cas Koldo. El 10 de juny, agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil van registrar el domicili de Ábalos durant diverses hores com a part de les diligències del cas, amb la presència del mateix exministre.
Investigació i registre domiciliari
El cas Koldo és una investigació judicial que ha afectat diversos implicats, i el registre a casa de Ábalos ha sigut un dels passos més recents. La denúncia de les pintades reflectix la tensió mediàtica i social que s’ha generat entorn de la investigació.
Resposta oficial i protecció
La resposta oficial sobre estes pintades i la protecció que es brinda a Ábalos i el seu entorn fins ara no han sigut detallades públicament, però l’exministre va expressar el seu desig que acabe com més prompte millor esta situació d’assetjament.
Situació de l’exministre
Este incident posa de manifest la delicada situació de l’exministre en un context judicial i mediàtic complex, marcant un episodi més dins de la repercussió pública del cas Koldo en la política espanyola.