22.8 C
València
Dilluns, 16 juny, 2025

La Generalitat llançarà 17.000 bons viatge per a afectats per la dana amb 300 euros per a cadascun

Es podran beneficiar més de 34.000 persones durant tot 2025

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat en la fira internacional de turisme Fitur el llançament del nou bo viatge Recuperem Turisme perquè residents en la zona afectada per la dana realitzen viatges durant tot 2025. S’emetran fins a 17.000 bons dels quals podran beneficiar-se més de 34.000 persones de les localitats damnificades.

Este bo, que s’engegarà “en breu”, comptarà amb un pressupost total de 5,1 milions d’euros, amb 300 euros per persona, perquè s’allotgen en els hotels, càmpings i altres establiments adherits al llistat d’empreses turístiques de la Comunitat Valenciana.

En l’acte pel dia de la Comunitat en Fitur, que s’ha iniciat amb hora i mitja de retard respecte al previst, Mazón ha defensat la importància d’este nou bo viatge perquè “la recuperació també ha de ser anímica i relacionada amb la felicitat que mereixen els afectats” per la dana que va arrasar la província a la fi d’octubre.

A més, ha destacat que esta mesura seguix el camí del Bo Viatge de la Generalitat, que va aconseguir uns “resultats extraordinaris” el 2024 amb 120.000 beneficiaris i 125.000 pernoctacions, “un 60% més que el 2023”.

Durant la seua intervenció, Mazón ha apuntat a la recuperació després de la dana com a principal objectiu de la Generalitat, alguna cosa que ha relacionat amb l’estratègia turística Recuperem València dotada amb 36,1 milions d’euros.

PLA DE SOSTENIBILITAT TURÍSTICA DESPRÉS DE LA DANA

Dins d’esta quantitat, ha ressaltat que 21 milions es posaran a la disposició dels afectats del sector turístic mitjançant ajudes en matèria d’eficiència energètica. Unes prestacions la concessió de les quals es va a “simplificar al màxim” i que van de la mà d'”un pla de sostenibilitat turística per a tots els municipis afectats”, amb un pressupost de deu milions cofinançats entre la Generalitat i la Diputació de València.

“Enguany anem a impulsar la recuperació com a eix prioritari, perquè és necessari i perquè ens ix del cor de tots els valencians en les zones afectades per la dana”, ha manifestat, i ha cridat al fet que el turisme siga “la gran palanca de recuperació” després de la catàstrofe.

En general, el cap del Consell ha apostat per seguir incrementant les xifres “històriques” de turistes que visiten la Comunitat, així com la desestacionalización, la sostenibilitat i la “política sense impostos”.

Últimes notícies

Per la doble denominació, valencià-català i viceversa

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d’esta setmana parla sobre la votació que va posposar en el Parlament Europeu la votació de la proposta espanyola de declarar el català, l’eusquera i el gallec llengües oficials en les institucions europees

Dilluns amb probabilitat de ruixats i tempestes a l’interior de Castelló, calitja i descens tèrmic

L'última setmana de primavera inicia amb intervals nuvolosos, risc de ruixats amb tempestes a l'interior de Castelló, presència de calitja i un lleuger descens de les temperatures a la Comunitat Valenciana.

Busquen a un home de 35 anys desaparegut en el riu Túria entre Manises i Paterna

Equips d'emergència busquen a un home de 35 anys desaparegut este diumenge mentres es banyava en el riu Túria, entre Manises i Paterna, en la zona Assut de la Séquia Tormos.

Núria Párrizas guanya el BBVA Open Internacional València en una final mentalment intensa

Núria Párrizas es consagra com a campiona del BBVA Open Internacional València després d'una final exigent contra Louisa Chirico, destacant la seua fortalesa mental i el suport del públic.

Anabel Medina aposta per atraure jugadores de millor rànquing al BBVA Open Internacional València

Anabel Medina, directora del BBVA Open Internacional València, destaca l'estratègia per a millorar el torneig atraient jugadores de major rànquing i augmentar el públic.

Núria Párrizas conquista el BBVA Open Internacional València després de final intensa contra Louisa Chirico

Núria Párrizas s'imposa en la final del BBVA Open Internacional València després d'un partit de quasi dos hores enfront de Louisa Chirico, en una emocionant batalla en terra batuda.

Busquen a Home de 35 Anys Desaparegut Mentres es Banyava en el Riu Túria entre Manises i Paterna

Un home de 35 anys va desaparéixer mentres es banyava en el riu Túria entre Manises i Paterna, en la zona coneguda com Assut de la Séquia Tormos. Equips d'emergència continuen la busca activa.

Les Llegendes del València guanyen a Puertollano en un partit solidari per les famílies afectades per la DANA

Les Llegendes del València van véncer 1-0 als veterans de l'Atlètic Puertollano en una trobada benèfica els fons de la qual fan costat a famílies afectades per la DANA d'octubre.