30.7 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

La Guàrdia Civil intensifica controls d’alcohol i drogues en carreteres del sud de la Comunitat Valenciana per a estiu 2025

Des d’este dilluns, la Guàrdia Civil de Trànsit ha posat en marxa una campanya intensiva de control d’alcohol i drogues en les carreteres del sud de la Comunitat Valenciana, que s’estendrà fins diumenge que ve. L’objectiu principal d’esta iniciativa és reduir el nombre d’accidents de trànsit relacionats amb el consum de substàncies que afecten la capacitat per a conduir.

El subdelegat del Govern a Alacant, Juan Antonio Nieves, va visitar un dels punts de control per a conéixer de primera mà el protocol d’actuació davant possibles casos positius. Va estar acompanyat pel cap provincial de Trànsit d’Alacant, Antonio Jesús Fornes Méndez, el tinent coronel i cap interí de la Comandància de la Guàrdia Civil, Francisco Poyato, i el comandant Emilio López Riscos.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’alcohol, un factor clau en els accidents mortals

Els responsables van destacar que l’alcohol és present en un terç dels accidents mortals de trànsit, sent un factor crucial que augmenta entre 2 i 15 vegades la probabilitat de patir un sinistre vial. Esta dada reforça la necessitat d’intensificar els controls per a previndre situacions de risc.

Campanya impulsada per la Direcció General de Trànsit

Impulsada per la Direcció General de Trànsit (DGT), esta campanya busca enfortir la prevenció. Durant juny, en esta regió es van realitzar 13.071 proves d’alcoholèmia, amb 289 resultats positius que van generar denúncies administratives i 46 casos remesos al jutjat. Respecte a les drogues, es van efectuar 690 proves, detectant 209 positius també sancionats.

Objectius i compromís del Govern

El subdelegat Nieves va subratllar que salvar vides és l’objectiu clar de la campanya i va recalcar la importància de mantindre una tolerància zero davant el consum d’alcohol i drogues al volant. A més, va ressaltar el compromís ferm del Govern amb la seguretat viària i l’eficàcia d’estos controls per a disminuir conductes de risc i augmentar la consciència ciutadana.

Context i consideracions generals

Esta iniciativa s’integra en l’esforç global del Govern d’Espanya per millorar la seguretat en carretera. El consum d’alcohol i drogues no sols eleva considerablement el risc d’accident, sinó que també agreuja la gravetat de les lesions en els sinistres.

Temporalitat i ubicació dels controls

Els controls es realitzaran en vies interurbanes i urbanes, tant durant el dia com en horari nocturn, prestant especial atenció als trams amb major sinistralitat i als períodes de major mobilitat vehicular.

Crida a la responsabilitat ciutadana

Finalment, Nieves va fer un anomenat a la responsabilitat col·lectiva, afirmant que la seguretat viària és tasca de tots i que la «tolerància zero enfront de l’alcohol i les drogues ha de ser la norma per a garantir la seguretat en les carreteres».

Esta campanya es presenta com una mesura clau per a reduir accidents i millorar les condicions de seguretat durant l’estiu, període en el qual augmenta el desplaçament per carretera a la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

La Generalitat invertix 384 milions en 2025 per a reforçar l’acció social concertada a València

La Generalitat Valenciana destina més de 384 milions d'euros en 2025 per a potenciar l'acció social concertada, millorant l'atenció a majors, discapacitat, infància i col·lectius vulnerables.

La Diputació d’Alacant impulsa el Pla +A prop 2025 amb 6,1 milions per a tots els municipis

La Diputació d'Alacant ha aprovat el Pla +A prop 2025, que distribuirà més de 6 milions d'euros entre els municipis, prioritzant als de menor població i en risc de despoblació.

La tortuga babaua Dálmata nia a Girona i València en menys de dos setmanes en un fenomen excepcional

La tortuga babaua Dálmata ha realitzat posades d'ous a Girona i València en menys de dos setmanes, donant suport a estudis sobre la colonització del Mediterrani occidental.

La Diputació de València llança un nou portal web per a millorar l’accés ciutadà a informació i servicis

La Diputació de València presenta un renovat portal digital amb navegació intuïtiva, cercadors avançats i assistent virtual en diversos idiomes per a facilitar l'accés a servicis i dades.

La Generalitat llança BUSQUE, un innovador servici d’autobús que millora un 70% la mobilitat a L’Alcoià, El Comtat i la Marina Alta

La Generalitat posa en marxa BUSQUE, una xarxa de transport públic que connecta eficaçment les comarques de L'Alcoià, El Comtat i Marina Alta, amb millores de fins a un 70% en el servici i transport a demanda en zones rurals.

El Hemisfèric llança ‘Les Nocturnes d’Estiu’ per a descobrir les constel·lacions del firmament estival

El Hemisfèric de València presenta 'Les Nocturnes d'estiu', un esdeveniment setmanal amb sessions en directe per a explorar les principals constel·lacions i estreles de l'estiu fins al 4 de setembre.

Pepe Álvarez (UGT) assenyala que el finançament singular de Catalunya és provisional fins que l’assumisca una altra comunitat

Pepe Álvarez, secretari general d'UGT, afirma que el finançament singular de Catalunya és un procés temporal que podria aplicar-se a altres comunitats autònomes, dins d'un marc de federalització fiscal.

València impulsa el PAI del Grau amb 150 milions d’euros i 3.200 noves vivendes

L'Ajuntament de València avança en el PAI del Grau, amb una inversió privada superior a 150 milions, 3.200 vivendes i 160.000 m² de zones verdes.