VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)
La Sala L’Horta serà l’escenari aquest diumenge, 11 de maig, de l’espectacle ‘Bola’, una proposta innovadora dirigida a la primera infància. Esta obra artísticament rica pren inspiració dels jocs de construcció tradicionals i de l’impactant món de l’art abstracte, especialment de pintors com Hilma af Klint, Vasily Kandinsky i Piet Mondrian.
El muntatge, creat i dirigit per la dramaturga valenciana Kika Garcelán, es presenta com una experiència lúdica i educativa que explora la geometria de l’espai i la forma dels objectes que envolten els més petits durant els seus primers anys d’existència.
Sense diàlegs però extremadament estimulant a nivell sensorial, ‘Bola’ utilitza el llenguatge gestual i els objectes per a transmetre el seu missatge, tal com expliquen els responsables de la sala en un comunicat oficial.
En aquesta producció de la companyia L’Horta Teatre, els protagonistes, Glòria i Paz, interpreten Bola i Poal respectivament. Ambdues figures no es coneixen i ignoren l’existència l’una de l’altra, però s’han de veure obligades a compartir el mateix espai. A mesura que avancen en el seu viatge, descobriran les diferències entre les seves formes, la qual cosa els obrirà un món ple de noves possibilitats de joc.
L’art abstracte, a diferència de l’art representatiu, es distància d’oferir imatges recognoscibles, creant un univers de noves experiències que juguen amb la forma, el color i la llum.
Aquesta característica resulta fonamental en la creació del muntatge escenogràfic de ‘Bola’. L’objectiu d’aquesta obra no és altre que fomentar l’autonomia en xiquets i xiquetes d’entre 0 i 5 anys, un període clau per al desenvolupament on els infants aprendran a relacionar-se amb els altres, amb el seu entorn, i amb els objectes quotidians que els rodegen.