La vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, Sara Aagesen, ha defés l’actuació de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) durant l’esdeveniment de gota freda o DANA que va causar 228 morts el passat 29 d’octubre. Esta defensa es va donar en un acte celebrat a València, on es va celebrar la Jornada sobre la Recuperació després de la DANA: Protecció i Prevenció de Riscos d’Inundació.
Este esdeveniment, inaugurat per Aagesen a la Universitat Politècnica de València al costat del comissionat per a la Reconstrucció, es va centrar en les mesures per a la protecció i prevenció davant futurs riscos d’inundació derivats de fenòmens meteorològics extrems.
Consultada sobre l’actuació de la CHJ
Consultada sobre l’actuació de la CHJ en les barrancadas provocades per la DANA, la vicepresidenta es va remetre a les actuacions judicials emeses per la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal sobre la gestió del desastre. Segons Aagesen, queda “bastant evident” que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer va informar de manera puntual i adequada.
Actuació en temps oportú
Quan se li va preguntar si considerava que la CHJ va actuar de manera correcta i en temps oportú, Aagesen va respondre afirmativament, ratificant així la gestió de l’organisme davant una emergència de gran envergadura.
Suport institucional
Este suport institucional reflectix la importància de comptar amb organismes de gestió hidrològica preparats per a enfrontar situacions d’emergència climàtica, així com la rellevància de la prevenció i planificació per a reduir els danys humans i materials.
Les jornades a la Universitat Politècnica de València
Les jornades realitzades a la Universitat Politècnica de València posen de manifest el compromís del govern i les autoritats locals amb la recuperació després del desastre natural i la planificació per a minimitzar l’impacte de futures DANA i altres fenòmens meteorològics extrems a la regió.
Impacte de la DANA
La DANA, que va afectar considerablement a la Comunitat Valenciana i altres zones, va mostrar la necessitat urgent d’enfortir les infraestructures hidràuliques i millorar els protocols d’alerta i resposta davant riscos d’inundació. En este context, l’actuació i coordinació d’entitats com la Confederació Hidrogràfica del Xúquer és fonamental per a mitigar els efectes adversos i salvar vides.