Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

L’Ajuntament de Torís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

 

L’Ajuntament de Turís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per tal d’expressar el seu suport. Al llarg de la setmana s’ha desenvolupat la campanya coordinada per l’equip d’Equàlitat tant al mercat ambulant del dimarts i del divendres com als comerços locals aconseguint més d’un centenar d’adhesions particulars, així com quasi 40 comerços del poble.

 

L’acció està emmarcada en la subvenció del ‘Pacte d’Estat contra la violència de gènere’ del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat. Aquest pacte mostra el rebuig de la societat a totes les agressions contra les dones, les persones LGTBI i contra la llibertat i diversitat sexual, social i familiar. “L’objectiu del Pacte és garantir una societat més segura i lliure de violència, amb la coordinació en xarxa de la seguretat de les dones i la de les seues filles i els seus fills, de manera que assegure que l’espai que ocupen les dones siga aquell que els correspon i amb una dotació pressupostaria que ho garantisca”, explica Núria Montero, regidora d’Igualtat i Dona.

 

L’alcalde de Turís, Eugenio Fortaña, confirma que “l’Ajuntament de Turís vol col·laborar amb les institucions estatals, associacions i entitats socials per garantir una societat més acollidora i solidària, en la qual no tinguen cabuda actituds violentes de cap mena. Amb aquestes accions es pretén promoure una cultura ciutadana més respectuosa i compromesa amb els drets que giren al voltant de la igualtat de gènere, així com per conéixer les resistències i els riscs que comporta la desigualtat en la seua forma més extrema: la violència masclista en totes les seues formes”.

Últimes notícies

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.

Mazón tanca amb Indra un pla per a crear 1.000 ocupacions en 2026 en la Comunitat Valenciana

El Consell pacta amb Indra l'ampliació de la seua activitat estratègica i la creació de 1.000 ocupacions qualificades en 2026, amb focus en ciberseguretat i ús d'IA.