23.1 C
València
Dijous, 15 maig, 2025

L’educació atorga més autonomia als centres en la gestió de les ajudes del projecte ‘Biblioinnova’t’

La Conselleria d’Educació ha anunciat un augment significatiu en l’autonomia dels centres educatius per gestionar les ajudes del programa d’innovació de biblioteques escolars, conegut com a ‘Biblioinnova’t’, per al curs escolar 2025-2026. Segons el comunicat oficial del departament de Campanar, el pressupost disponible per a aquest projecte ascendirà a 2,2 milions d’euros, un 10% més que en l’exercici anterior.

La directora general d’Innovació i Inclusió, Xaro Escrig, ha destacat la importància d’aquest projecte, que busca modernitzar i transformar les biblioteques escolars en espais multifuncionals que fomenten la lectura entre l’alumnat. Un dels canvis més significatius és el nou model de gestió econòmica que permet una major flexibilitat i autonomia als centres, una iniciativa adoptada després d’escoltar les opinions i suggeriments dels mateixos centres docents.

- Advertisement -Telegram València Diari

Per a aquest nou curs, s’estableix una reducció en el percentatge mínim que els centres han de destinar a les actuacions de transformació de les seves biblioteques, passant del 30% al 15%. No obstant això, es manté l’obligatorietat de destinar almenys el 10% de l’ajuda rebuda a l’adquisició de fons bibliogràfics i un altre 10% per a activitats de dinamització.

A més, per facilitar la preparació de les accions, la Conselleria ha avançat la data de publicació de la convocatòria, permetent als centres tenir un marge més ampli per planificar i executar les seves iniciatives des de l’inici del curs.

El curs passat, un total de 1.350 centres educatius públics van participar en el projecte ‘Biblioinnova’t’, repartits en les tres províncies: 658 a València, 503 a Alacant i 189 a Castelló. Aquesta iniciativa no sols busca millorar les biblioteques com a espais de lectura, sinó que pretén convertir-les en centres socioeducatius versàtils oberts a tota la comunitat educativa.

El programa també inclou la promoció d’activitats que incentiven la lectura entre els estudiants i la integració dels centres en xarxes de biblioteques en línia, incloent la plataforma Biblioedu. Aquesta plataforma facilita l’intercanvi de bones pràctiques entre centres, fomentant la col·laboració entre biblioteques públiques i recursos culturals del municipi.

Amb la creació d’un espai web dedicat al projecte ‘Biblioinnova’t’, s’ofereix visibilitat a les iniciatives emprades i s’actua com un fòrum per compartir informació i eines que millorin l’experiència educativa relacionada amb les biblioteques escolars.

Últimes notícies

Benetússer inicia el període de sol·licitud d’ajudes directes per a les famílies afectades per la DANA

L'Ajuntament de Benetússer ha obert el termini per a sol·licitar ajudes econòmiques de 470.000 euros destinades a persones vulnerables afectades per la DANA, amb requisits específics per a accedir-hi.

Rescatats dos homes ferits en un incendi d’habitatge a València

Dos homes han estat traslladats a l'hospital després de quedar atrapats en el balcó de la seua casa durant un incendi que s'ha declarat a València. Els serveis d'emergència han realitzat el seu rescat amb un vehicle d'altura.

Algemesí reobrirà la piscina municipal a finals de juny després de millores significatives

La piscina municipal d'Algemesí reobrirà a finals de juny, coincidint amb l'inici de l'estiu, després d'importants obres de reconstrucció i millores de seguretat.

Cullera celebra el desembarcament del pirata Dragut amb una recreació històrica memorable

Cullera retrocedeix 475 anys per a reviure l'atac del pirata Dragut amb una espectacular recreació històrica que tindrà lloc el 24 i 25 de maig. Un esdeveniment que combina cultura, entreteniment i història.

Rovira rebutja la paralització del programa Edificant i critica les gestions del Botànic

El conseller José Antonio Rovira rebutja les acusacions sobre la paralització del programa Edificant i defensa les gestions del seu departament, mentre critica la falta d’eficiència del Botànic en l’execució de projectes educatius.

L’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual impulsa la inclusió en el cinema amb una nova guia

L'Acadèmia Valenciana de l'Audiovisual presenta una guia per a fomentar la inclusió i l'accessibilitat en el sector cinematogràfic. La presentació tindrà lloc en el festival DocsValencia amb diverses mesures d'accessibilitat.

Simulacre d’accident aeri a l’Aeroport de València: una prova de coordinació i resposta davant d’emergències

L'Aeroport de València realitza un simulacre d'emergència aèria per avaluar els protocols de resposta i la coordinació entre els diferents col·lectius implicats en casos d'accidents aeris, amb la participació de 200 persones.

L’advocat d’Argüeso rebutja la incompatibilitat en la seva defensa i l’acusació de Manos Limpias

José María Bueno, advocat d’Emilio Argüeso, afirma que no hi ha incompatibilitat entre defensar el seu client en la causa de la dany i representar ocasionalment a Manos Limpias. Critica la influència dels comentaris en línia en les demandes d'aclariment de la jutgessa.