15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector agroalimentari representa el 26,6% de les exportacions totals de la Comunitat Valenciana i suma 7.402 milions d’euros entre gener i setembre de 2025, un 8,7% més interanual, segons ha informat el conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, durant una visita a la planta de Sucs Valencians del Mediterrani (ZUVAMESA).

Barrachina ha subratllat que les dades d’enguany són ‘una mostra de l’esforç d’agricultors, cooperatives i empreses per portar l’excel·lència de la Comunitat al món’. Al seu juí, els productes agroalimentaris valencians ‘són un referent internacional‘ que impulsa l’economia i genera ocupació de qualitat.

Mercats i productes

Les fruites lideren les vendes exteriors, amb 2.845,7 milions d’euros, el 38,4% del total, seguides pels productes transformats (2.308,2 milions, 31,2%) i les hortalisses (850,0 milions, 11,5%). La composició de l’enviament mostra un clar pes de la producció primària al costat d’una indústria de transformació rellevant, dos pilars que expliquen la capacitat exportadora del sector.

El vi valencià aconseguix 194,1 milions d’euros i creix un 8,9% respecte al mateix període de l’any anterior, un avanç en línia amb la tendència positiva del conjunt agroalimentari.

Per destins, Alemanya es manté com a primer mercat (19,1%), seguida de França (16,8%), Itàlia (8,3%), el Regne Unit (7,6%) i Portugal (5,8%). La concentració en socis europeus reflectix la fortalesa de la demanda en mercats pròxims i consolidats.

En el context nacional, la Comunitat Valenciana ocupa el tercer lloc en exportacions agroalimentàries, amb una quota del 12,6%, només per darrere de Catalunya (22,3%) i Andalusia (20,8%), la qual cosa la manté en el podi exportador.

Per províncies, Alacant registra exportacions per 1.801,6 milions d’euros i creix un 13,2% interanual. Presenta un saldo comercial de +861,4 milions i una cobertura del 191,6%, la qual cosa indica que embene a l’exterior quasi el doble del que importa.

Castelló suma 946,8 milions d’euros, amb un increment del 6,9%. El seu saldo comercial és de +561,4 milions i la cobertura aconseguix el 245,7%, és a dir, exporta una mica més de dos vegades i mitja les seues importacions.

València concentra el major volum, amb 4.653,6 milions d’euros i un creixement del 7,5%. Manté un saldo comercial positiu de +955,5 milions i una cobertura del 125,8%, senyal que les exportacions superen amb folgança a les importacions.

‘Estos resultats ens animen a continuar impulsant la innovació, la qualitat i la internacionalització del sector agroalimentari valencià. La Comunitat està preparada per a afrontar novos reptes i continuar creixent en els mercats internacionals’, ha conclòs el conseller.

Últimes notícies

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.