27.6 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

L’oposició recorrerà la Llei de Concòrdia davant de ‘qualsevol instància’ i el PP els acusa de judicialitzar la política

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís han insistit que recorreran la Llei de Concòrdia de PP i Vox davant de “qualsevol instància” judicial, tant estatal com internacional, mentre els ‘populars’ els han retret que vulguen judicialitzar la política. A més, els socis del Consell han defensat esta llei “superadora de bàndols” a unes hores de la seua aprovació definitiva.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho han manifestat en el ple de Les Corts durant l’últim debat de la norma, que derogarà la de Memòria Democràtica de 2017 i anirà des de 1931 fins a l’actualitat en lloc de fins a l’inici de la democràcia a Espanya. L’última votació tindrà lloc demà dijous després de la sessió de control al Consell.

El debat del dictamen de la comissió de Justícia de Les Corts sobre la proposició de llei de concòrdia ha comptat amb convidats de l’oposició com les netes de tres represaliats pel franquisme: el director de la revista ‘La Traca’, Vicent Miquel Carceller; el conegut com “el pare del guerriller”, Teófilo Alcorisa, i el metge i polític Juan Bautista Peset Aleixandre.

Abans del ple, el síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha dirigit a les víctimes per a afirmar que l’aprovació d’esta llei “no és el punt i final”, perquè la recorreran “davant de qualsevol instància judicial i política, tant en el Parlament Europeu com en qualsevol internacional”. A més, ha avançat que mantindran una esmena separada en la votació per a forçar PP i Vox a deixar clar que el franquisme va ser una dictadura.

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que el seu grup estudiarà al detall la llei per a recórrer-la, amb l’objectiu de combatre-la tant a Les Corts, com al carrer i per la via judicial.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha rebatut l’oposició que no li sorprén que vulguen portar la llei al Tribunal Constitucional (TC) on ha assenyalat que està el magistrat progressista Juan Carlos Campo. “És una llei superadora de bàndols”, ha reiterat.

I per a Vox, José Mª Llanos ha assegurat que PSPV i Compromís “no creuen en la llibertat, sinó en una religió d’estat” i s’ha mostrat “satisfet” pel text. També ha sostingut que portar-ho al TC seria “un exercici il·legítim de dret institucional” i que al seu grup no li “condiciona” l’esmena del PSPV sobre el franquisme.

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.