La vaga general convocada este dijous en la Comunitat Valenciana està transcorrent amb normalitat i sense incidències destacables en els servicis bàsics, segons ha informat el president de la Generalitat, Carlos Mazón.
Abans de participar en el congrés Go Global a Elx, Mazón va assegurar que el seguiment en el sector sanitari a penes aconseguia l’1% a les 10 del matí. A més, va destacar que no es registren alteracions significatives en Educació ni en l’àrea de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, sectors claus per al funcionament públic.
Per part seua, el conseller d’Emergències i Interior va confirmar que no hi ha incidències especials que afecten els servicis públics, per la qual cosa la normalitat és la tònica general en esta jornada.
La convocatòria i les demandes
La vaga va ser convocada per Intersindical, CNT, COS i CGT amb demandes específiques com a responsabilitats penals per als culpables d’accidents laborals ocorreguts el 29 d’octubre, reparació per a víctimes de la gota freda (dana), reversió de privatitzacions, reducció de la jornada laboral i mesures que garantisquen l’accés a la vivenda.
Respecte dels representants institucionals
Respecte a estes reivindicacions, Mazón va manifestar el seu respecte per la voluntat dels ciutadans i va assegurar que el Consell afronta esta situació no sols amb respecte, sinó també amb treball per a millorar, agilitzar la reconstrucció i facilitar les ajudes destinades als afectats.
Mesures econòmiques incloses
Va destacar a més que en els Pressupostos de la Generalitat per a 2025, recentment aprovats, s’inclouen importants desgravacions i rebaixes fiscals especialment dirigides als afectats per les circumstàncies esmentades, reafirmant el compromís del govern valencià amb les necessitats dels ciutadans més vulnerables.
Final de la jornada
D’esta manera, la jornada de vaga general reflectix un ambient de diàleg i responsabilitat, on el respecte i la continuïtat dels servicis essencials es mantenen sense alteracions significatives, mostrant el compromís de les autoritats i la societat en la Comunitat Valenciana.