30.5 C
València
Dimecres, 25 juny, 2025

Més de 80 municipis costaners s’unixen este estiu per a protegir les tortugues marines

Durant este estiu, 83 municipis costaners de la Comunitat Valenciana, la Regió de Múrcia, Andalusia i les illes Balears se sumen a la sexta edició de la campanya de sensibilització Tortugues al Mediterrani, organitzada per la Fundació Oceanogràfic. Esta iniciativa busca informar i conscienciar a la ciutadania sobre la importància de protegir les tortugues marines i actuar correctament si es troba alguna en perill.

La campanya s’ha difós mitjançant més de 1700 cartells estratègicament situats en zones urbanes, estacions de transport públic com Metrovalencia i Tram d’Alacant, i en diferents punts de les costes per a maximitzar la visibilitat del missatge. Sota el lema “Ací salvem tortugues”, la recomanació clau és senzilla i efectiva: si trobes una tortuga marina en perill, telefona al 112 immediatament.

- Advertisement -Telegram València Diari

Participació institucional i suport

En la presentació oficial, van destacar la participació institucional del secretari autonòmic de Medi Ambient, Raúl Mèrida, i del regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, al costat de la directora de la Fundació Oceanogràfic, Leocadia García-Bartual. José Luis Crespo, responsable de Conservació de la Fundació, va explicar que cada avís telefònic activa la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, un protocol que unix esforços de la Conselleria de Medi Ambient, la Universitat de València i la Fundació per a atendre els animals afectats.

Suport d’entitats

La presència territorial de la campanya és àmplia i compta amb el suport de nombroses entitats com a Global Omnium, Fundació Blava Marí, Aquari de Sevilla, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Emergències 112, la Ciutat de les Arts i les Ciències, la Universitat de València i Paradores de Turisme. A més, el treball conjunt de tècnics, voluntaris i representants municipals reforça l’efectivitat de la iniciativa.

El telèfon 112, clau per al rescat

L’anomenada al 112 és fonamental per a activar un procés de rescat ràpid i eficient. A la Comunitat Valenciana, els equips especialitzats de la Fundació Oceanogràfic acudixen al lloc de la troballa, avaluen l’estat de la tortuga i, si és necessari, traslladen a l’animal a l’ARCA de la Mar, centre especialitzat on rep tractament veterinari fins a la seua completa recuperació i eventual alliberament.

Sensibilització durant la temporada de nidificació

Este estiu, la campanya coincidix amb la temporada de nidificació de la tortuga marina Caretta caretta, un moment crític que les femelles s’acosten a la costa per a fresar. Per això, es destaca la importància de mantindre la precaució i reportar qualsevol albirament de tortugues per a protegir l’espècie en estes fases sensibles.

Solta simbòlica de la tortuga número 974

Com a acte simbòlic per a tancar la presentació, les autoritats, juntament amb un grup de la residència per a persones majors de Llíria, van participar en la solta de la tortuga número 974 recuperada en l’ARCA de la Mar. Este exemplar mascle, que pesa 34 quilos, va ser rescatat després de quedar atrapat accidentalment en un art de pesca a Gandia el passat 29 de maig. Gràcies a l’avís del vaixell María Quito i l’anomenada al 112, va poder rebre atenció especialitzada i, una vegada recuperat, va ser retornat a la mar amb un transmissor satel·litari que permetrà a científics monitorar els seus desplaçaments i millorar el coneixement de l’espècie.

Esta iniciativa no sols fomenta la protecció de les tortugues marines sinó que també promou la participació ciutadana i la cooperació institucional per a la conservació del medi ambient i la biodiversitat marina al Mediterrani.

Últimes notícies

Alejandra i Samuel, mare i fill, últimes víctimes fatals de la violència de gènere a Espanya

Alejandra, de 42 anys, i el seu fill Samuel, de dos, han mort en un presumpte crim de violència de gènere a Algemesí. L'agressor ha sigut detingut i el cas eleva a 17 les dones assassinades a Espanya enguany.

La Comunitat Valenciana llançarà un programa escolar pioner per a previndre malalties mentals i addiccions en el curs 2025-2026

El Govern valencià implantarà un programa en col·legis públics i concertats per a fomentar el benestar emocional i previndre addiccions entre alumnes de 6 a 16 anys basat en un model internacional avalat científicament.

El nou Espai Dons i Igualtat del Carmen a València obrirà en un any amb una inversió de 2,57 milions

València prepara el nou Espai Dons i Igualtat en el Carmen, que oferirà atenció, formació i suport a dones víctimes de violència de gènere amb inversió de 2,57 milions.

Comencen les obres de remodelació en Pérez Galdós i Giorgeta de València amb una inversió de 23,9 milions

El 30 de juny arranquen a València les obres de remodelació de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta amb una inversió de 23,9 milions i treballs en 14 mesos.

Cambrer defén gasto de 36.000 euros en menjars de Presidència com una cosa habitual

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero, assegura que el gasto de 36.000 euros en menjars de la caixa fixa de Presidència de la Generalitat és normal i ordinari, i critica les acusacions d'oposició per estos gastos.

Campofrío invertix 134 milions en nova planta a Utiel per a substituir l’afectada a Torrent

Campofrío, filial de Sigma, destinarà 134 milions a una planta a Utiel que reemplaça la greument danyada a Torrent després de la dana, assegurant ocupació i modernització.

El Consell fixa el 7 de juliol per a l’aprovació urgent del FLA extraordinari i exigix a Montero accelerar el procés

El Govern valencià i agents socials demanen a Hisenda l'aprovació urgent del FLA extraordinari de 1.900 milions per a pagar proveïdors a l'agost, amb data límit el 7 de juliol.

Catorze detinguts per estafa romàntica de més de 350.000 euros a una dona octogenària a Àvila

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa criminal que va estafar 353.952 euros a una dona de 86 anys a Àvila mitjançant una estafa romàntica utilitzant perfils falsos en xarxes socials.