27.1 C
València
Dilluns, 7 juliol, 2025

Mig milió d’espanyols pateix de covid persistent

El covid persistent s’ha definit com la presència de símptomes d’aquesta malaltia que apareixen durant o després del coronavirus durant dotze setmanes o més després de la prova amb resultat negatiu. A Espanya serien al voltant de mig milió de persones les que patirien de covid persistent, segons els experts.

Els símptomes més comuns del covid persistent són l’esgotament extrem i problemes de memòria i concentració. A ells se sumen uns altres com a dificultat per a respirar, dolor o opressió en el pit, insomni, palpitacions, marejos o dolor muscular, entre altres.

- Advertisement -Telegram València Diari

Segons les estimacions, un 50% d’aquests pacients tenen entre 36 i 50 anys, encara que l’edat mitjana és de 42 anys. El 70% dels pacients amb covid persistent són dones.

La diferència amb les seqüeles per coronavirus és que aquestes són conseqüències derivades de complicacions en la fase aguda de la malaltia, on se sol danyar un òrgan o alguna part de l’organisme. Mentre que els pacients amb covid persistent no deixen de patir els símptomes de la fase aguda de la malaltia.

Actualment es desconeix què pot produir Covid persistent i es continua estudiant els seus efectes i un possible tractament.

Últimes notícies

Set mitjans aeris combaten l’incendi forestal a Antella mentres es controla el foc a Cheste

Set mitjans aeris treballen per a apagar l'incendi declarat a Antella, València. El foc a Cheste ja està controlat segons el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.

Les temperatures màximes aconseguixen els 40 graus a l’interior de València amb Ontinyent liderant

Este diumenge es van registrar temperatures pròximes als 40 graus a l'interior de la província de València, amb Ontinyent al capdavant amb 39,5 graus, elevant la calor en diverses localitats valencianes i a Alacant.

El Fala Pouco es corona campió absolut del Trofeu SM La Reina a València

El Fala Pouco, patronejat per José Ballester, va guanyar el Trofeu SM La Reina de vela disputat a València, amb participació internacional i vents variables.

El València Basket anuncia l’eixida de Stefan Jovic després de finalitzar el seu contracte

El base serbi Stefan Jovic abandona València Basket després de concloure el seu contracte el 30 de juny de 2025. El club agraïx la seua professionalitat i anuncia no renovar.

Set ferits, inclosos dos menors, després d’un xoc múltiple en l’A7 a l’altura de Cox (Alacant)

Set persones, entre elles dos menors de 7 i 14 anys, van resultar ferides després d'un accident múltiple en l'A7 a Cox, Alacant. Els afectats van ser traslladats a hospitals locals i la via va estar parcialment tancada momentàniament.

Huit mitjans aeris mobilitzats per a extingir incendis a Antella i Cheste, València

Dos incendis forestals a Antella i Cheste, València, mobilitzen huit mitjans aeris i brigades terrestres per a la seua extinció en condicions d'alt risc.

PSPV-PSOE atribuïx al PP l’atac vandàlic a la seua seu a València

El PSPV-PSOE denuncia un atac vandàlic contra la seua seu a València, atribuint la responsabilitat al PP per incitar violència política, i exigix condemna pública.

Carlos Mazón destaca el suport al projecte del PP en la Comunitat Valenciana després del congrés nacional

Carlos Mazón, president de la Comunitat Valenciana, assegura que el Congrés Nacional del PP ha confirmat el suport total al seu projecte polític i destaca la unitat i ambició del partit per a avançar a la regió.