Mor una persona en un nou bombardeig d’Israel contra un vehicle en el sud de Líban

L’Exèrcit israelià confirma l’atac amb dron i afirma que el mort era membre d’Hezbolà

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort aquest dimecres en un bombardeig executat per un dron de l’Exèrcit d’Israel contra un vehicle als voltants de la ciutat d’Aita al Chaab, al sud de Líban, un dia després que Israel violara el seu compromís de retirar-se de territori libanés en el marc de l’acord d’alto el foc en vigor des del 27 de novembre del 2024.

El Ministeri de Sanitat libanés ha afirmat en un breu comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social Facebook que “l’enemic ha dut a terme un atac amb un dron contra un vehicle en Aita al Chaab, causant el martiri d’una persona”. Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, el mort és Yusef Mohamad Srur, fill del president de la municipalitat d’Aita al Chaab.

Per la seua banda, l’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat l’atac i ha assenyalat que est ha sigut perpetrat amb un dron contra posicions del partit-milícia libanés Hezbolà al sud de Líban.

En este sentit, ha confirmat que el mort és un membre de Hezbolà i ha explicat que l’atac va ser engegat després d’una sèrie d’operacions que han facilitat concretar l’objectiu, que es trobava “manejant armes” en el moment de l’atac.

Israel va anunciar el dimarts que els seus militars romandrien desplegats en cinc llocs en territori libanés després de no completar el retirada del sud de Líban, la qual cosa va portar a les autoritats libaneses a denunciar que tota presència militar d’Israel en el seu territori suposa “una ocupació”.

Així mateix, Nacions Unides va afirmar que el “retard” per part d’Israel a l’hora de retirar-se totalment de territori de Líban suposa una “violació” de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, pilar de l’alto el foc, després que l’Exèrcit libanés es desplegara en la frontera, a excepció dels citats llocs.

No obstant això, el ministre de Defensa d’Israel, Israel Katz, va insistir que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) romandran en la zona d’amortiment del Líban, en cinc llocs de control al llarg de la línia fronterera, per a garantir la protecció de les comunitats del nord (d’Israel)”.

ÚLTIMES NOTÍCIES