Noves restriccions per a fer front al coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este diumenge l’adopció de noves mesures davant de l’evolució de la pandèmia, entre les que es troba la limitació de les reunions als convivents en l’espai privat i a dos persones de dos nuclis de convivència diferents en l’espai públic, i el confinament perimetral municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. 

 

Estes noves mesures entraran en vigor este dilluns, 25 de gener, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i s‘estendran fins al 15 de febrer.

 

Les noves mesures

En primer lloc, s’establix la limitació les reunions als convivents en l’espai privat, excepte excepcions, i a un màxim de dos persones de dos nuclis de convivència diferents a l’aire lliure excepte que es tracte de convivents. En els dos casos s’exceptuen les reunions laborals o institucionals, activitats en l’àmbit educatiu i les cures a persones vulnerables (majors, menors).

 

De la mateixa manera, es prorroga el confinament perimetral autonòmic i es decreta el municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. Estes són València, Alacant, Elx, Castelló, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer i Vila-real. El confinament perimetral municipal s’aplicarà des de les 15.00 hores del divendres a les 6.00 hores del dilluns següent.

 

Totes estes mesures quedaran reflectides en un decret del president de la Generalitat. A demés, Ximo Puig s’ha referit a l’evolució de la campanya de vacunació i a la necessitat de «prioritzar en la immunització» a persones en major situació de vulnerabilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.

Els universitaris espanyols dubten en distingir notícies científiques reals i falses en xarxes socials

Un estudi de les universitats de València i Oviedo revela que la majoria dels universitaris espanyols té dificultats per a diferenciar notícies científiques verdaderes i falses en xarxes socials i mostra alts nivells d'incertesa.

Orientadors fan costat al col·legi de la xiqueta assassinada a Torrevieja després d’un nou cas de violència vicària

Orientadors de la Conselleria d'Educació es posen a la disposició del col·legi de Torrevieja on estudiava la xiqueta de 3 anys assassinada pel seu pare en un cas de violència vicària, per a oferir suport psicològic a famílies i professorat.

Pedro Martínez abraça la bogeria guanyadora del vestuari abans de rebre al Olympiacos

Pedro Martínez subratlla la fe quasi irracional del seu vestuari a guanyar a qualsevol en Eurolliga, demana valorar la temporada de València Basket i rebaixa l'eufòria abans del dol davant Olympiacos.

Tete Morente retorna l’aire a l’Elx amb un gol decisiu davant el Mallorca

Tete Morente va tornar a marcar un gol decisiu per a l'Elx quasi dos anys després i va donar la victòria davant el Mallorca, un triomf vital en la lluita per la permanència en LaLiga.

La CEV aplaudix la rebaixa fiscal als hidrocarburs però reclama major rapidesa

La patronal valenciana valora la baixada de la fiscalitat dels hidrocarburs i de l'IVA com una resposta adequada a l'impacte de la guerra a Orient Mitjà, però considera que les mesures arriben lentes i es queden tales per a sectors com el transport.

Els 13 últims gols d’Hugo Duro han donat 30 punts vitals al València

Els últims 13 gols d'Hugo Duro han generat 30 punts per al València, reflex del seu pes decisiu com a màxim golejador en la present temporada de Lliga.

València multiplica per sis les ordes de tancament de vivendes turístiques il·legals

L'Ajuntament de València ha elevat a 449 la mitjana anual d'ordes de cessament de vivendes turístiques il·legals i manté una moratòria de llicències mentres prepara una regulació permanent per a limitar la saturació turística.