27.4 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Pablo Remón parla al Rialto de les ‘infinites versions de la seua història’ amb l’obra ‘Barbados el 2022’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) comença l’any al Teatre Rialto de València amb la representació del 9 al 12 de gener de ‘Barbados el 2022’, escrita i dirigida per Pablo Remón.

- Advertisement -Telegram València Diari

Es tracta d’un text que l’autor ha decidit revisitar cada cinc anys, en el qual parla sobre la parella i les infinites versions que conté la seua pròpia història, “de manera que estiga permanentment viva, i que el temps faça el seu treball en els actors, en la parella que interpreten, en els textos, en l’obra en conjunt”, apunta Remón.

‘Barbados el 2022’ és una funció inspirada en la tradició del teatre anglosaxó d’agrupar obres breus que compartixen ressonàncies, temes o estils. Està composta per diversos textos per a dos actors que poden llegir-se com a variacions d’un mateix tema, en el sentit musical.

“L’obra té nombroses permutacions: els textos s’interpreten en un ordre diferent en cada funció, un ordre aleatori, que no controle ni jo ni els actors, de manera que cada funció té una forma diferent”, assenyala el director.

Els textos exploren el món de la parella i tenen a veure amb la memòria, la comunicació, i el desamor. I tots compartixen l’illa de Barbados com a punt de fugida, com a espai imaginari.

‘Barbados el 2022’ part d’una obra de Remón anterior, ‘Barbados, etcètera’. És una ampliació i una relectura d’esta obra: els mateixos actors, Emilio Toméi Fernanda Orazi, però amb diferents textos, diferent posada en escena i escenografia. Els dos actors narren la història d’una parella; a voltes, es posen d’acord, altres vegades, es contradiuen, inventen, mentixen; a voltes, són la parella i unes altres, no.

TALLER ‘DESCOBRIR L’ESCENA’

Un dels objectius de la Direcció Adjunta d’Arts Escèniques de l’Institut Valencià de Cultura és estimular l’evolució del sector professional de les arts escèniques, donant suport a la creació valenciana a través de múltiples accions, entre elles la formació.

En esta ocasió ha treballat en la realització d’un taller d’escriptura dramàtica, titulat ‘Descobrir l’escena’ i impartit per Pablo Remón, els dies 9, 10 i 11 de gener de 2025 de 10.00 a 14.00 hores.

Este taller, destinat a dramaturgs i directors, planteja un acostament a l’escriptura com a exploració i aventura, des de l’heterodòxia i l’allunyament de fórmules, cercant el lúdic i el compromès i fugint de la solemnitat i de la frivolitat. Així, el taller pressuposa que les històries no es creen, sinó que es descobrixen; i que els personatges no s’inventen, sinó que es coneixen.

En particular, el taller se centrarà en els mecanismes per a escriure escenes: la funció de l’escenari, de l’espai i de l’el·lipsi; llenguatge, ritme; l’escriptura i reescriptura de diàlegs; els assajos com a lloc de reescriptura d’una escena permanentment oberta i oculta.

Últimes notícies

L’Hospital La Fe revoluciona la cirurgia cardíaca amb tècnica endoscòpica mínimament invasiva per al tancament de comunicació interauricular

L'Hospital La Fe de València realitza amb èxit una cirurgia cardíaca per a tancar una comunicació interauricular utilitzant una tècnica endoscòpica amb quatre xicotetes incisions, evitant l'obertura de l'estèrnum i sense assistència robòtica.

El Atticgo Elx debuta en la EHF Copa Europea davant el Dunajská Streda eslovac

El Atticgo Elx, subcampió de la Lliga Guerreres Iberdrola, debutarà en la segona ronda de la EHF Copa Europea enfrontant-se a l'equip eslovac Dunajská Streda.

El València inicia la venda lliure d’abonaments amb la meta d’aconseguir els 40.000 aficionats

El València obri la venda lliure d'abonaments per a la temporada 2025-26 després de la finalització del període preferent, buscant ampliar la seua base d'abonats a 40.000.

Diputat de Compromís demana il·legalitzar a Vox pel seu discurs sobre immigració i feixisme

El diputat Alberto Ibáñez de Compromís insta un debat ràpid a Espanya per a il·legalitzar a Vox pels seus discursos vinculant immigració amb delinqüència i les seues postures feixistes, alertant sobre riscos per a la democràcia.

Avís groc a València per altes temperatures que aconseguiran els 38 graus este dimecres

La província de València estarà en avís groc este dimecres a causa de temperatures màximes previstes de fins a 38 graus, segons l'Agència Estatal de Meteorologia.

València porta al Tribunal Constitucional i al Consell d’Europa el finançament singular de Catalunya

L'alcaldessa María José Catalá anuncia que València acudirà al Tribunal Constitucional i al Consell d'Europa per a impugnar el finançament singular aprovat pel Govern per a Catalunya. Denúncia que esta mesura perjudica altres autonomies i respon al pacte polític amb l'independentisme.

Aldaia (València) implementa noves mesures de seguretat enfront d’inundacions per a llicències urbanístiques

L'Ajuntament d'Aldaia establix criteris per a reduir el risc davant inundacions en la concessió de noves llicències, millorant la seguretat i autoprotecció dels habitants.

Empresonen a jove per robatoris violents de cadenes d’or a dones majors a Alacant

Un jove de 22 anys és enviat a presó a Alacant per cometre robatoris violents de cadenes d'or a dones majors que estaven en els seus cotxes amb la finestreta baixada.